ARAD. Drumul expres Arad-Oradea a mai „ars” o etapă. Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, anunţă că studiul de fezabilitate întocmit pentru mega-proiectul menţionat mai sus a primit aviz favorabil de la Comisia de siguranţă rutieră din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„A fost prezentat traseul proiectului, au fost analizate cele 12 noduri rutiere ale drumului expres și soluțiile de trafic propuse în vederea racordării infrastructurii rutiere existente la noul proiect. S-au studiat conexiunile și facilitățile drumului expres: legătura cu Ungaria din zona Salonta, conexiunea cu drumul de legătură Oradea-Autostrada Transilvania, conexiunea cu autostrada la Arad, parcările de scurtă și lungă durată prevăzute a fi amenajate”, detaliază Bolojan, într-o postare pe o reţea de socializare.
Acesta a făcut şi previziuni referitoare la paşii următori: „Acest aviz ne permite să trecem la realizarea auditului de siguranță rutieră. În cursul lunii februarie, acesta ar urma să fie realizat. După includerea observațiilor din audit în studiul de fezabilitate, la începutul lunii martie vom continua procedura de avizare în Comisiile tehnico-economice ale Companiei Naționale de Autostrăzi și ale Ministerului Transporturilor. Va urma avizarea în Comisia Interministerială. Ne propunem ca în luna aprilie să fie emise hotărârile de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și de expropriere a terenurilor afectate de proiect. Odată cu finalizarea proiectului tehnic și a documentației de achiziție, vom organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor”, a explicat Bolojan.
Cel mai probabil, licitaţia pentru execuţie ar urma să fie lansată în această vară.
Drumul expres Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, ar urma să coste aproximativ 1,7 miliarde de euro. Partenerii proiectului, respectiv Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, speră că finanţarea va fi obţinută fie prin PNRR, fie prin programele europene care finanţează lucrările de infrastructură mare.
Trimite articolul
XImaginea de la început are legătură cu realitatea, adică este de pe șantierul drumului expres Arad-Oradea? 🥺
-
Or fotoshopat si ei… Asa va arata in 2123. Stirea “prima lopata la drumul express”…
-
Nu, cat timp tu inca esti in faza de avizare a studiului de fezabilitate inca nu s-a deschis vreun santier. Dar sincer, se misca destul de repede si nu datorita CJ Arad cu siguranta
Odata ce este vorba doar de studil de fezabilitate iar despre executia propriu-zisa a lucrarii se spune ca va fi scoasa la licitatie doar la vara este clar ca fotografia care insoteste articolul nu reflecta realitatea.
Adica s-a devansat termenul de la 2038 la 2035?
Un calcul simplu, eo zic ca cel putin 100 de metri pe lat ii nevoie sa construiesti drumu asta. Si 100/100 ii un hectar. 130 de km asta e 1300 hectare din cel mai fertil pamint al tarii. Pa ma astia nu-s prosti va dau banii sa faceti drumu asta pe gratis, si nu o sa mai importam 80% din carnea de porc ci 82%. Va trebe inca un drum parale cu cael existent sa mereti inghi? Doamne prosti sintem.
-
Prosti sunt toți cei care au autostrăzi și drumuri expres. La cat teren e pârloagă vii cu calculele sufletului 🤣