Ceea ce anticipau partenerii locali din parteneriatul încheiat pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea, respectiv lipsa de profesionalism şi de interes a celor de la CNAIR, se materializează. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a „reuşit performanţa” de a suspenda licitaţia pentru două dintre cele trei loturi, unul dintre loturi fiind chiar cel care vizează construirea autostrăzii pe raza judeţului nostru, de la Zerind la Arad. Săptămâna trecută a fost una „tumultoasă” la CNAIR. Compania de la Bucureşti, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, a suspendat licitaţia pentru două dintre cele trei loturi ale viitorului drum expres. Primul suspendat a fost lotul 1, care pleacă din Oradea spre oraşul nostru, până în zona oraşului Salonta, CNAIR amânând această licitaţie miercuri, 10 aprilie. Suspendarea procedurii de achiziție a fost făcută cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor, care era 11 aprilie. Compania de drumuri a luat decizia în urma unei contestaţii depuse de unul dintre participanţii la licitaţie, respectiv Strabag. Odată cu înaintarea acestei contestaţii, legea obligă contractantul, respectiv CNAIR, să suspende licitaţia până la luarea unei decizii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Potrivit informaţiilor celor de la Economedia, reprezentanţii Strabag s-au plâns, în respectiva contestaţie, despre faptul că termenul de finalizare a lucrării, respectiv 24 de luni, este unul prea scurt, iar gropile de împrumut care ar trebui să ofere milioane de metri cubi de pământ necesar pentru terasamentele drumului vor fi greu de găsit. Aşadar, deşi vorbim despre un drum care ar urma să fie construit strict la câmpie, fără realizarea de lucrări complexe, cum este în cazul zonelor muntoase, termenul de doi ani de zile este scurt, potrivit constructorului.
Joi, şi Aradul
A doua zi după suspendarea licitaţiei pentru lotul 1, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a suspendat şi lotul 3 al expresului Arad-Oradea. Acest lot 3 este exact cel care ar urma să fie realizat pe raza teritorială a judeţului nostru, cu plecare din Zerind şi punct final în Arad, la nodul rutier de la autostradă, aflat la ieşirea din municipiu spre Nădlac. Însă această suspendare a procedurii este una foarte ciudată, ţinând cont de faptul că nu există niciun motiv care să ducă la amânarea licitaţiei. Mai mult decât atât, procedura a fost suspendată exact în ziua în care era termenul limită pentru depunerea ofertelor. Şi asta fără ca în sistemul de achiziţii să existe vreo contestaţie depusă de vreun participant.
Licitația pentru realizarea lotului 3 al drumului expres Arad-Oradea a fost publicată vineri, 23 februarie în SEAP. Acest lot se desfăşoară în totalitate în județul Arad, având o lungime de 47 de kilometri şi fiind cel mai lung lot de drum expres lansat în execuție în România. Lotul 3 al expresului are o valoare cuprinsă între 3,5 și 4 miliarde lei. Potrivit caietului de sarcini, viitoarea şosea este cuprinsă între localitatea Zerind, ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și intersectează DN 7 la conexiunea cu A 11. Pe traseu vor fi construite 29 de poduri și pasaje, iar cel mai lung este pasajul de 591 metri peste Magistrala 200 București-Curtici.
Trimite articolul
XCă tare mult profesionalism a demonstrat CJ-ul la licitația pt proiectarea Maternului… Firmele au cerut clarificări care nu se regaseau în documentația recepționata de cele două CJ-uri.
Strabag nu are de gand sa platesca personal suplimentar. Termenul este foarte rezonabil. Daca nu pot sa-l fac, nu au decat sa lase pe cei capabili. Cand se invata firmele care activeaza in Romania ca se poate lucra si in stil chinezesc, adica zi si noapte, la lumina reflectoarelor.
-
Privește toase Cetățean la UMB. Nici chinezii nu lucrează ca ei. Și și PORR lucrează bine și rapid. Pe A1 pe șoseaua de centură NE a Aradului, etc. Darr și STRABAG lucrează rapid și bine. Au terminat anul trecut înainte de termenul contractual un lot din A3(Chețan-Iernut). Anul acesta au terminat înainte de termen drumul expres centura Oradea – A3… Așa că toase Cetățean nuuuu știu ce ia apucat pe Strabag cu termenele…
Toase mig,ce zici de asta?
Acum incepe dansul contestatiilor…
mig e in toate ; ce maine vor rade la soare , cu sapa in spate pe autostrada contestand si fericit zambind ; acesta e mig soldatul sovietic la bagstrat lucrand
gherasim din 92 ce sa faci asa e viata
Datorită legislației din România în general am rămas coada Europei la capitolul autostrăzi! Prea ușor se acceptă contestațiile. Întârzieri nejustificate.