În cadrul ședinței de joi, 18 august, Guvernul României a adoptat hotărârea privind privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul lucrării care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara -Arad”, aflate pe raza unităţilor administrativ – teritoriale: Caransebeş, Păltiniş, Constantin Daicoviciu şi Sacu, judeţul Caraş-Severin; Găvojdia, Lugoj, Coşteiu, Belinţ, Topolovăţu Mare, Recaş, Remetea Mare, Ghiroda, Timişoara, Dudeştii Noi, Sânandrei şi Orţişoara, judeţul Timiş; Vinga, Şagu, Arad şi Vladimirescu, judeţul Arad.
Conform anexei Hotărârii de Guvern, în județul Arad vor fi expropriate peste 620 de terenuri care se află pe traseul liniei de cale ferată ce urmează să fie modernizată. Pe lângă terenuri, vor fi expropriate și șase construcții din județul Arad, în suprafață totală de 938 de metri pătrați, cea mai mare fiind o clădire din Șagu, în suprafață de 469 de metri pătrați.
Separat, vor fi expropriate și clădiri proprietate publică a statului, deținute de CNAIR, Apele Române și Consiliul Județean Arad. Suprafața totală a acestor clădiri este de 153.242 metri pătrați.
În total, în județele Arad, Timiș și Caraș-Severin vor fi expropriate terenuri în suprafață de 3.457.823 de metri pătrați, valoarea totală a despăgubirilor pe care proprietarii le vor primi fiind de peste 39 de milioane de lei.
Proiectul de modernizare a liniei ferate vizează îmbunătățirea infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 și 160 km/h, modernizarea instalațiilor de electrificare, dublarea liniei, modernizarea stațiilor de cale ferată, reabilitarea liniilor din stații, înlocuirea podurilor, podețelor și repararea sistemului de drenaj, dar și montarea de fonoabsorbante.
„Prin proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timişoara – Arad se realizează dublarea liniei de cale ferată pe întreaga lungime, exceptând distanţa dintre Aradu Nou şi Arad, zonă unde se realizează o variantă nouă de traseu și anume linia dublă 218A. Se îmbunătăţeşte infrastructura căii ferate pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, pentru trenurile de călători, respectiv 100-120 km/h, pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepţia unor zone locale în staţiile Caransebeş, Timişoara Est, Timişoara Nord, pe distanţa Aradu Nou – Arad și pe distanța Aradu Nou – R2 Glogovăț (în interiorul zonelor urbane)”, se arată în nota de fundamentare.
Trimite articolul
XEu as dubla linia doar când prim ar fi si in funcțiune ma refer la o consolidare a forței de munca si atunci as dezvolta munca ca sursa de trai fără sa stric dezvoltarea munci in zona deci o utilitate mare la tot ce înseamnă România nu trebuie sa ne sărăcimii ca trebuie neaparat investitieee atentieeeeee
-
Cum poti fi inginer cand esti atat de incoerent?
Cum poti fi inginer cand esti atat de incoerent?