Drumul judeţean care face legătura între Ghioroc şi Sâmbăteni va fi lărgit, după ce şoferii se plâng, încă de când a fost modernizat, de faptul că drumul este prea îngust. Mai mult decât atât, unii conducători auto susţin că inclusiv accidente, unele tragice, cu victime, au fost cauzate de lăţimea redusă a drumului. Consiliul Judeţean Arad a decis, ca atare, să demareze un proiect de lărgire a părţii carosabile şi, totodată, să construiască şi o pistă de biciclete între Sâmbăteni şi Ghioroc, ţinând cont de faptul că zona atrage zeci de mii de turişti în fiecare sezon estival. În acest sens, a fost întocmit un proiect de hotărâre în baza căruia vor fi demarate procedurile de expropriere a terenurilor necesare efectuării acestor lucrări. Pentru că, trebuie precizat din start, lărgirea drumului, coroborată cu realizarea unei piste de biciclete care ar urma să apară pe partea dreaptă a şoselei, pe sensul de mers Sâmbăteni-Ghioroc, va „muşca” câţiva metri din terenurile aflate între cele două localităţi.
„Amplasamentul este însuși drumul județean DJ 708C, care face parte din proprietatea publică a Județului Arad. Traseul supus modernizării se află pe teritoriul administrative a două comune și anume Păuliș și Ghioroc. Acesta se localizează atât în intravilan, cât și în extravilan. Pe teritoriul Comunei Păuliș, drumul județean DJ708C începe din satul Sâmbăteni, de la intersecția cu drumul național DN 7, asigurând legătura dintre DN 7 (Arad-Deva) și localitatea Ghioroc. Acesta se modernizează pe o lungime de 4.100 de metri, având o suprafață de aproximativ 73.800 de metri pătraţi. Sectorul de drum județean analizat își desfășoară traseul de la vest (unde este amplasat în UAT comuna Păuliș) la est (unde este amplasat în UAT Ghioroc). Pe direcțiile nord-sud ampriza drumului se învecinează cu proprietăți private (curți construcții) în intravilanul localității Sâmbăteni și cu terenuri agricole în extravilan. Accesul în zonă, este asigurat prin intermediul drumului național DN 7 Arad-Deva din care pornește sectorul de drum analizat, în dreptul localității Sâmbăteni”, descriu situaţia, pe scurt, cei de la CJA.
Şi exproprierile
După cum am precizat mai sus, pentru realizarea acestei investiţii este nevoie de exproprieri. Consiliul Judeţean a contractat un expert care a analizat deja terenurile care ar urma să fie expropriate, dar şi sumele pe care le vor primi cei care rămân fără peticele de pământ.
„Prin Raportul de evaluare a terenurilor din cadrul UAT Ghioroc, întocmit de către evaluator autorizat ing. Belea Gheorghe, a fost stabilită valoarea totală a despăgubirilor în cuantum de 100.918 lei, această sumă reprezentând valoarea despăgubirilor aferente fiecăreia dintre suprafețele de teren expropriate, în vederea aprobării sumelor individuale aferente despăgubirilor de plătit persoanelor îndreptățite. Prin Raportul de evaluare a terenurilor din cadrul UAT Păuliș, întocmit de către evaluator autorizat ing. Belea Gheorghe, a fost stabilită valoarea totală a despăgubirilor în cuantum de 72.542 lei, această sumă reprezentând valoarea despăgubirilor aferente fiecăreia dintre suprafețele de teren expropriate, în vederea aprobării sumelor individuale aferente despăgubirilor de plătit persoanelor îndreptățite”, se arată în documentele Consiliului Judeţean.
Tot acolo se mai specifică faptul că „expropriatorul are obligația afișării listei imobilelor care urmează a fi expropriate și care fac parte din coridorul de expropriere prin afișare la sediul Consiliului Local al Comunei Păuliș și la sediul Consiliului Local al Comunei Ghioroc, respectiv prin afișare pe pagina proprie de internet a Consiliului Județean Arad. Notificarea intenției de expropriere a imobilelor, precum și lista imobilelor ce urmează a fi expropriate se transmit prin poștă către proprietari. Ultimul pas în procesul de expropriere îl reprezintă emiterea dispoziției de expropriere”.
Date tehnice
Pe lângă exproprierea terenurilor de pe marginea drumului, consilierii judeţeni sunt chemaţi să aprobe şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei. Aşadar, după cum am precizat mai sus, drumul care va fi modernizat are o lungime de 4.100 de metri, cu o lăţime care va fi cuprinsă între 5,5 şi 6 metri. Pista de biciclete va avea o lungime de 4.125 de metri, cu o lăţime ce va fi cuprinsă între 1,5 şi 3 metri. În ceea ce priveşte suma necesară pentru aceste lucrări, se estimează că valoarea totală estimată va fi de 29 de milioane de lei. Suma va mai scădea, în urma licitaţiei care va fi organizată de Consiliul Judeţean.
Trimite articolul
XTare asta “Suma va mai scădea, în urma licitaţiei care va fi organizată de Consiliul Judeţean”, dar au uitat să spună că ea va crește după aceea funcție de interese și de firma care câștigă lucrarea…
dupa 35 de ani abia ce l-au facut ca acum sa il mai faca odata, mai furati si din alta parte, de exemplu bagati tren de la Radna la Pancota
-
Ție personal îți va pune la dispoziție elicopter!!!
Ce tren Radna-Pâncota??? “Săgeata Verde “nu ar mai avea pe unde să meargă chiar dacă, în vreun vis, cineva ar reface linia! S-au construit tot felul dealungul fostei linii,s-a lărgit drumul,nu ar mai avea pe unde! Plus,la viteza unui tramvai nu ar fi rentabil !