ARAD. Vin semne tot mai bune dinspre autostrada Nădlac-Arad. După ce lotul I al şoselei, cuprins între Pecica şi Nădlac, a fost dat circulaţiei în luna decembrie a anului trecut, acum vine un nou anunţ îmbucurător: se construieşte un punct de control la trecerea frontierei. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţă că a fost semnat deja contractul pentru realizarea lucrărilor la frontieră.
„CNADNR a semnat în data de 20 februarie contractul de lucrări Achiziţionare noi lucrări aferente soluţiei de amenajare punct de control la trecerea frontierei la km 0+500 şi a parcării de scurtă durată de la km 0+930”, au anunţat drumarii. Aceştia mai spun că lucrările sunt necesare pentru finalizarea contractului care se referă la realizarea autostrăzii Nădlac-Arad.
Deoarece asocierea Astaldi-Max Boegl se află deja cu toate utilajele pe şantier, CNADNR a negociat direct realizarea lucrărilor mai sus-menţionate. Iar suma care va fi încasată de constructor nu este una deloc mică. 26.050.000 de lei vor încasa cei de la Astaldi şi Max Boegl pentru a realiza punctul de trecere a frontierei şi parcarea în care camioanele îşi vor aştepta rândul la control. 85 la sută din totalul fondurilor vor fi decontate de Uniunea Europeană, restul urmând să fie suportat de statul român.
CNADNR a explicat şi motivul pentru care va plăti direct, fără licitaţie, 6 milioane de euro. Potrivit legii achiziţiilor publice, „autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă îşi propune să achiziţioneze noi lucrări, respectiv noi servicii, care sunt similare lucrărilor ori serviciilor achiziţionate prin atribuirea contractului iniţial”.
Compania de autostrăzi a stabilit şi termenele de construcţie pentru punctul de trecere a frontierei. Constructorul va trebui să finalizeze lucrările în 125 de zile, adică patru luni de la demararea lor. Totul este calculat pentru ca, în vară, când se prevede finalizarea lotului II al autostrăzii Nădlac-Arad şi legarea şoselei de centura în regim de autostradă a municipiului, să se poată circula de la Timişoara spre Arad, mai departe spre Nădlac şi apoi să se iasă prin noul punct de frontieră din ţară. După control, şoferii vor putea urca direct pe autostrada vecinilor maghiari şi îşi vor putea continua călătoria pe reţeaua de autostrăzi a Ungariei ce se leagă, mai departe, cu restul autostrăzilor din Occident.
Şi garanţie
Astaldi-Max Boegl va trebui să acorde şi o perioadă de garanţie pentru lucrările ce vor fi executate. Dacă autostrada are o garanţie de numai doi ani de zile, punctul de trecere al frontierei şi viitoarea parcare vor beneficia de o garanţie de patru ani de zile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!