Maşinile cumpărate în regim de leasing se reîntorc rând pe rând la societăţile ce le-au vândut. Nu este vorba despre vreo rechemare a autovehiculelor în scopul verficărilor, ci pur şi simplu arădenii decid să returneze bunurilor fiind siliţi de situaţia financiară. În aceste condiţii, companiile se văd nevoite să caute noi varinate de a vinde maşinile, care în cea mai mare parte necesită reparaţii serioase. Astfel că, firmele de leasing s-au umplut de maşinile recuperate de la clienţi, autovehiculele fiind pentru toate gusturile şi buzunarele: de la 2.300-2.400 euro la microbuze sau chiar TIR-uri, cu 4.000 km la bord.
„O parte dintre clienţi s-au întins prea mult, nu le mai pot plăti, şi-au luat maşini scumpe pe care le-au folosit probabil în interes personal şi nu în interesul firmei. Au fost şi cazuri în care omul a decis să returneze maşina pentru că nu a mai dorit să plătească leasingul rămas, invocând faptul că îşi poată cumpăra o altă maşină cu mai puţini bani decât leasingul rămas”, explică Ciprian Ioja, reprezentant societate leasing.
Mai mult, rata de returnare a maşinilor a crescut de la 1 la sută la 10-12 la sută din totalul contractelor de leasing. Firmele au încercat să organizeze şi licitaţii, dar nici aşa clienţii nu s-au înghesuit prea mult.
Pe de altă parte, unele firme de leasing din Arad şi-au găsit cumpărători şi în străinătate, în ţării precum Germania sau Tunisia, de unde clienţii au considerat că ofertele din România găsite pe internet sunt mai tentante ca preţ decât ceea ce găsesc în vestul Europei.
JA- A.P., V.O.
Citiți principiile noastre de moderare aici!