Studiul de fezabilitate care vorbeşte de realizarea de piste de biciclete în cartierele Aradului şi legarea acestora de centru a fost finalizat. Directorul executiv al Direcţiei Tehnice a Primăriei Arad, Răzvan Popa, a recunoscut acest fapt şi a precizat că este posibil ca proiectul să se regăsească pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe CLM. Studiul care vizează realizarea de piste de biciclete pe 380 de kilometri de străzi din Arad a fost schiţat după cerinţele cuprinse în masterplanul municipiului, votat anul trecut, şi vine să completeze proiectul privind pistele de biciclete de pe Malul Mureşului, proiect depus la Ministerul Mediului în aşteptarea fondurilor europene.
Dacă proiectul va fi acceptat de aleşii locali (fapt aproape sigur), atunci Primăria Arad va putea trece la următorul pas: realizarea proiectului tehnic şi licitaţia de lucrări. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Arad, licitaţia ar putea viza fie tot proiectul (realizarea pistelor de biciclete în tot oraşul), fie părţi din proiect, pistele urmând a fi scoase pe rând la licitat în funcţie de sumele disponibile în bugetul local.
Potrivit lui Răzvan Popa, studiul de fezabilitate prevede realizarea de piste de biciclete de sine stătătoare lângă principalele artere de circulaţie, dar şi realizarea de piste pe trotuare, acolo unde spaţiul destinat circulaţiei rutiere nu permite alte soluţii. „Recomandarea din masterplan vorbeşte clar de realizarea de piste de biciclete pe platforme proprii, care să nu se suprapună fluxurilor de circulaţie, dar în Arad există multe situaţii în care nu se va putea realiza acest deziderat. În aceste cazuri, pistele vor fi realizate pe partea carosabilă sau trotuare”, a precizat Popa.
Primarul Gheorghe Falcă a ţinut, la rândul său, să precizeze faptul că proiectul este unul de durată şi că finalul – adică realizarea de piste de biciclete în tot oraşul – este stabilit pentru anul 2020.
Probleme
Ar trebui poate menţionat şi faptul că studiul de fezabilitate s-a împiedicat pentru un timp la comisia tehnico-economică a Primăriei, care a sesizat câteva inadvertenţe, dar acum se lucrează la eliminarea lor. În ceea ce priveşte cel de al doilea studiu, privind realizarea de piste pe Malul Mureşului, Ministerul Mediului, acolo unde se află depus proiectul, nu pare grăbit să demareze procedurile pentru atragerea de bani şi realizarea lui.
Pe trotuar
Soluţia de realizare a pistelor de biciclete pe platforme proprii nu este aplicată din păcate nici în primul proiect de infrastructură care vizează şi realizarea de astfel de piste – BERD II. Pentru că spaţiul destinat circulaţiei nu permite crearea unei benzi separate pentru biciclete, responsabilii lucrării de reabilitare a zonei Calea Românilor- Calea Timişorii au luat decizia de a realiza pistele de biciclete pe trotuar.
„Se doreşte realizarea de piste de biciclete pe platforme proprii, acolo unde este posibil” Răzvan Popa
Cu 14 kilometri de piste de biciclete la Bucuresti
Dosare pentru pistele de biciclete
Citiți principiile noastre de moderare aici!