Aleşii locali au aprobat, în ultima şedinţă CLM acordarea unor facilități la plata obligațiilor față de bugetul local pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020. Aceste facilităţi au fost acordate în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2020, pentru a-i sprijini pe contribuabilii a căror activitate a fost întreruptă total sau parţial prin instituirea stării de urgenţă, fapt care a generat o reducere drastică a veniturilor acestora. Este un sprijin acordat în ideea evitării unor blocaje în activitatea viitoare a acestora, precum și în îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local.
Reduceri şi scutiri
Iată ce s-a stabilit prin hotărârea CLM: *pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri pentru clădirile nerezidențiale, în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își întrerupă total sau parțial activitatea economică; *pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutirea de la plata taxei pe clădiri în cazul contribuabililor care au fost obligați, conform legii, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, să își întrerupă total activitatea economică; *pentru durata stării de urgenţă decretate în anul 2020, se acordă scutire de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă TIP1 emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.
Amendament respins
Prin vocea consilierului Cosmin Buruc, Grupul PSD a propus un amendament la acest proiect de hotărâre: „Se aprobă amânarea pentru o perioadă de trei luni de zile a plăţii taxelor şi impozitelor datorate bugetului local pentru toate activităţile comerciale din domeniul alimentaţiei publice sau din alte domenii afectate de închiderea dispusă de starea de urgenţă.”
Înainte de votarea amendamentului, a intervenit Pavel Neamţiu, director al Direcţiei Venituri din cadrul Primăriei, care a precizat: „Vreau să atrag atenţia că nu intră în competenţa Consiliului Local amânarea de impozite şi taxe. Ordonanţa de Urgenţă 69 dă expres ce facilităţi se pot da. Amânarea s-a făcut prin lege – modificarea Codului Fiscal – la impozitul pe clădiri, teren şi auto, până în 30 iunie.”
În consecinţă, amendamentul a fost respins, cu 12 abţineri şi 7 voturi „pentru”. Proiectul de hotărâre a fost aprobat în forma propusă de Executivul Primăriei.
Trimite articolul
XPropagandă electorală!