ARAD. Sute de persoane au luat cu asalt punctul de lucru al E.ON Gaz din Arad după ce nu au mai primit facturile. Teoretic, facturile ajung în jurul datei de 5-6 a lunii, însă nici măcar la zece zile distanţă scrisorile trimise de către furnizorul de gaz nu au mai ajuns la destinaţie. Zeci de arădeni ne-au contactat la redacţie pentru a sesiza acest aspect, iar alte câteva sute de arădeni au ales să se adreseze direct angajaţilor E.ON. Cu toate acestea, facturile tot nu au apărut. Mai mult, arădenii au spus că zeci de facturi au fost găsite aruncate prin scări de bloc sau la tomberoane.
Întreaga problemă a început imediat ce furnizorul de gaz a decis să încheie un contract de furnizare de servicii poştale cu o altă companie, renunţând la colaborarea cu Poşta Română. „Distribuirea facturilor de gaze naturale şi electricitate emise de către companie se va realiza prin intermediul serviciilor poştale oferite de Total Post, cea mai importantă companie privată de pe piața corespondenței adresate. Odată cu intrarea în vigoare a noului parteneriat cu Total Post, facturile E.ON Energie România nu vor mai fi expediate prin intermediul Poştei Române”, anunţau cu surle şi trâmbiţe distribuitorii de gaz la mijlocul lunii august. Însă Total Post şi-a „dat examenul” încă din prima lună în care trebuia să distribuie facturile. Iar nota luată la acest „examen” este 2, cu indulgenţă.
Cei de la E.ON spun că nu au ştiut despre neregulile de la Arad şi că aşteaptă reacţii din teritoriu pentru a lua măsuri.
„Compania noastră depune toate eforturile pentru a preveni apariţia unor eventuale disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte livrarea facturilor şi de aceea feedback-ul primit de la clienţii noştri (…) este foarte important pentru a putea interveni punctual şi prompt în remedierea acestora”, au anunţat reprezentanţii companiei de gaze.
Aşteptaţi să sune
Oana Demian, purtătorul de cuvânt al E.ON, i-a sfătuit pe arădeni să apeleze la toate mijloacele disponibile pentru a sesiza faptul că facturile nu au ajuns la destinaţie şi pentru a solicita copii ale respectivelor facturi. Compania indică faptul că arădenii pot suna la Centrul de Servicii Clienţi la numerele de telefon 0801 000 366 sau 0265 200 366, dar şi la numărul de fax 0265 200 367 sau pot ajunge la E.ON prin adresa de e-mail serviciiclienti@eon-romania.ro. Pentru a-i linişti într-o oarecare măsură pe arădenii care nu au primit facturile şi care se tem că vor fi penalizaţi, reprezentanţii E.ON anunţă că „oamenii au la dispoziţie un termen de maxim 45 de zile de la data emiterii facturii în care aceasta poate fi achitată fără percepere de penalităţi”. Însă arădenii au, totuşi, nevoie de facturi chiar şi pentru a le plăti după 45 de zile iar întârzierile după care nu se mai acordă termen de graţie nu sunt din vina lor. În plus, nicio unitate bancară nu încasează bani doar pe baza numelui şi prenumelui, ci numai cu factura. Mai amintim şi faptul că obligaţia consumatorilor este de a achita factura nu de a face munca altora sau de a servi drept unealtă în vreun război sau altul.
„Poştaşi” de negăsit
Pentru a informa cât mai corect asupra problemei facturilor din Arad care nu ajung la destinaţie, am încercat să-i contactăm şi pe reprezentanţii Total Post, responsabilii situaţiei create, „poştaşii” care nu au livrat facturile. Din păcate, la numărul de telefon al agenţiei din Arad nu a răspuns nimeni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!