Întâlnirea Comitetului director al Asociaţiei Municipiilor din România (AMR), onorată de prezenţa premierului şi a mai multor miniştrii, ar putea duce la modificarea legii concesiunii, sau mai degrabă la înlocuirea ei cu o lege a parteneriatului public-privat, o variantă îmbunătăţită a primei legi.
Gheorghe Falcă, preşedintele AMR, a insistat, în cadrul întrevederii de la Cluj, de la finele săptămânii trecute, pe faptul că România are nevoie de o astfel de lege, deoarece sunt sectoare importante în care un asemenea parteneriat ar funcţiona. Falcă a dat ca exemplu, pentru a susţine propunerea, ţara vecină, Ungaria, unde 28% din autostrăzi sunt construite printr-un parteneriat public-privat. Şi premierul Emil Boc a marşat pe această idee: “Să nu uităm de importanţa parteneriatului public privat. Avem un grup interministerial care perfecţionează această legislaţie. Chiar mă gândesc să propun o modificare a legii astfel încât legea concesiunii să se numească legea parteneriatului public-privat. Ministrul Blaga ne-a explicat că se vine la licitaţii cu un preţ sub cel din caietul de sarcini, din studii de fezabilitate, iar actuala legislaţie nu este destul de flexibilă pentru a putea alege cea mai bună soluţie”.
Vrem banii europenilor
“Ne bazăm şi pe resursele private de aceea aşteptăm cu nerăbdare această lege. Sunt sectoare importante în care poţi să ai acest parteneriat. Exemple se pot da foarte uşor la nivel naţional în ceea ce a însemnat autostrada. În administraţia locală poţi să faci prin parteneriat multe lucruri” a declarat Gheorghe Falcă.
Infrastructură, energie, sănătate
Potrivit mai marilor Guvernului, un astfel de parteneriat propus vineri la Cluj s-ar putea aplica în sectoare precum infrastructură, energie sau sănătate, parteneriatul public-privat fiind „un instrument care a clădit UE din punct de vedere al infrastructurii”.
JA- A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!