Europarlamentarul Gheorghe Falcă, care este membru în comisia pentru transporturi și turism (TRAN), comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale (EMPL) și comisia pentru industrie, energie și cercetare (ITRE) din cadrul Parlamentului European a avut o discuție cu reprezentanții Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) despre provocările prin care trece industria producătoare de automobile, precum și măsurile necesare pentru relansarea producției, protejarea drepturilor angajaților din acest sector și accesul consumatorilor la piața vehiculelor.
Industria producătoare de automobile și întregul lanț de aprovizionare al acestui sector sunt grav afectate de criza Covid-19, iar în opinia eurodeputatului Falcă, este foarte important să începem să abordăm eficient și coordonat redresarea după criză, iar soluțiile europene pot funcționa, punând piața unică în centrul priorităților.
Reprezentanții ACEA au declarat că, în urma crizei pandemice, în Uniunea Europeană un număr de aproximativ două milioane de vehicule sunt pierdute/blocate în producție, iar 1.2 milioane de angajați se află în șomaj tehnic, însă această cifră se referă doar la persoanele angajate direct de producătorii de autovehicule, camioane, autoutilitare și autobuze, iar impactul asupra lanțului de aprovizionare auto mai larg este chiar mai critic.
ACEA a solicitat o repornire coordonată la nivel european a fabricilor, furnizorilor și a reprezentanțelor de vânzare a automobilelor. Întregul lanț valoric ar trebui să înceapă în același timp, însă situația din statele membre este diferită. O altă provocare a acestora ține de legislația și reglementările pe care vehiculele trebuie să le respecte pentru omologare, iar termenul limită pentru omologarea EUR 6 este în 2021, însă ținând cont de această criză, industria nu va putea să atingă acest termen. În acest caz, ACEA este deja în contact cu DG GROW, care urmează să lanseze o propunere legislativă în acest sens.
“Una din propunerile de relansare a industriei producătoare de automobile este crearea unui sistem de reînnoire a mașinilor, la fel ca în 2008, astfel încât clienții să își înlocuiască mașinile lor vechi cu altele noi. În opinia ACEA, această schemă ar avea un impact dublu pozitiv la nivel european și anume protejarea locurilor de muncă pe de o parte și crearea unei tranziții în linie cu cerințele Pactului Verde și a mobilității sustenabile, pe de altă parte”, a declarat Falcă.
Trimite articolul
XPe cine intereseaza ce face Falca. Pe mine NU
Bai face pig, dupa ce furi o caruta de bani e usor sa-ti reinoinesti masina. Ma intreb, ce-i drept retoric, oare cati romani au bani de-o masina noua ?!?
-
Multi foarte multi
adica care muncesc cu devotament care doresc o tara ca afara-
Daca au foarte multi ce mai asteapta? Hai fuga la dealer ca se termina stocul!
Tara ca afara? Rodi,ce dracu fumezi? Afara nu au penali gen Falca. Afara lumea are wc in casa nu in fundul gradinii.
Afara un ajutor social e mai mare decat un salari de corporatist(sluga) roman!
Ce dracu de tara ca afara vorbiti voi cand sunt strazi de pamant in Arad?
Stii cat e salariul mediu in Arad?-
cat e salariul mediu?
-
-
No nilai ca o apărut și europarlamentaru cu studii superioare pe repede înainte. Unde ai fost pana acum boss? Nu ca ne-ar interesa! Oare te-ai ascuns cumva și noi nu știm? Decât coronavirus mai bine ma lipsesc de niscai parale făcute pe repede înainte . Nuuu?
Doamne ajuta.
Pisatul asta de Falca va vinde la piata! Auzi la el, sa-si schimbe lumea masina ca nu fac aia profit! Pai ba hotule, lumea munceste cinstit nu fura ca voi, abia au bani de trai nu de masini..
-
Poate tu nu dar alti da
Care.i treaba ta-
Zi sa mori tu ca in tara unde juma din salariati sunt pe minimul pe economie,oamenii au bani de masini noi!
Mananci cacat!-
Der jumatatea cealalta
de ce nu-
Pai jumatatea cealalta de ce nu si-au luat masina noua pana acum? Au asteptat indicatii de la Falcone? Daca nu le zice Falca sa-si ia masina noua pe ei nj-i duce capul?
-
-
-
asa sa se produca cat mai mult fier vechi, schrott, scrap….deseuri….nu va mai satura dracu, 10 masini fiecare si un avion…mai bine ati produce oameni de calitate nu obiecte la duzina
Hai acasă falconetti, cel mai infect oraş te aşteaptă să îl mai salvezi odată! Lasă vrăjelile de europarlamentar.
-
Chiar mi-e rușine de cum a ajuns frumosul Arad….in comparație cu Oradea,nu mai vorbim de Cj,Tm,Sb,Bv!Asta si datorită ,,marilor” administratori 0(zero) barat!
Domn falca, ceva saci de rafie cu 5 ron/bucata mai rezolvam si noi? Eu cumpar cu 1 ron de la magazin (asa sunt peste tot) si cu puitin ajutor o sa-i vindem la primarie cu 5 ron bucata. Mai ciupim si noi cateva sute de milioane ca na, suntem copii saraci 😉
Botoxatul la duiscutii cu managerii de la Audi, BMW, Mercedes, Porsche si VW ??? Poate bäietel de protocol la aceste discutii… gen; ” Marsch Falke, ein stilles Wasser holen” … fárá Bitte (la slugi si lingái) nu se roagá nimeni