ARAD. Constructorul pistelor pentru biciclete a montat deja toţi țărușii pentru delimitarea pistei ce va traversa Bulevardul Revoluției. În primul sector de spațiu verde, cel dintre liniile de tramvai dinspre Podgoria până în dreptul străzii Andrei Mureșan, cât și din fața Palatului Administrativ până la Teatrul Ioan Slavici, este o certitudine faptul că pista va tăia din spațiul verde. Fapt recunoscut joi, fără probleme, în cadrul unei conferinţe, de primarul Gheorghe Falcă. În ceea ce priveşte celelalte două segmente de pe Bulevardul Revoluției, cuprinse între strada Andrei Mureșan și Nicolae Grigorescu, respectiv Nicolae Grigorescu şi platoul Primăriei Municipiului Arad, pistele de aici nu vor mai tăia din zona înierbată ci vor tăia din cele două parcări mari dintre linii.
Cum se va face legătura între zonele în care pistele vor „mânca” din iarbă şi intersecţiile extrem de aglomerate de aici, rămâne să vedem în scurt timp, la momentul la care constructorul îşi va pune în practică proiectul.
Fără concurență la carosabil
Revenind la pistele care vor tăia în două spaţiul verde dintre liniile de tramvai de pe Bulevardul Revoluţiei, soluţia în viziunea edilului, este cea mai bună posibilă. „Am senzaţia că s-au dus la extrem afirmaţiile cu ceea ce înseamnă fâşia de iarbă”, a declarat Gheorghe Falcă, ca reacţie la comentariile apărute în urma materialului scris pe această temă de Jurnal arădean şi www.aradon.ro.
Edilul a precizat că nu e nimic grav în faptul că acele fâşii de spaţiu verde vor prelua o altă funcţie şi a adăugat: „Eu sunt convins că pistele de biciclete pe spaţiul verde sunt foarte bune pentru biciclişti. Mai cred că este extrem de benefic pentru toţi, şoferi, pietoni, biciclişti, faptul că nu am adus pistele de biciclete la concurenţă cu carosabilul şi parcările”.
Stăm bine
Ba mai mult, Falcă a precizat că spaţiul verde al Aradului nu stă în cele două fâşii de verde care le vor fi dedicate bicicliştilor, în condiţiile în care „oraşul îndeplineşte toate condiţiile cerute de Uniunea Europeană privind spaţiul verde. Chiar suntem cu mult peste cerinţele europene”.
Şi tot edilul a mai insistat pe faptul că nu spaţiul verde care va fi înghiţit de piste este problema majoră a Primăriei când vine vorba de acest proiect, ci faptul că „după finalizarea lui, trebuie neapărat să gândim un program de educare a tuturor participanţilor la trafic, pentru că cei 122 de kilometri pe străzi înguste sau mai largi vor afecta viaţa tuturor, vrând -nevrând”.
Poliţia pe biciclete
Falcă a precizat, în cadrul conferinţei, că deja Municipalitatea s-a gândit la înfiinţarea unei poliţii pe bicicletă, care să intervină pe cei 122 de kilometri de pistă, care să degajeze pista de maşinile care cu siguranţă, la început, vor fi parcate pe traseul bicicliştilor şi care să împartă pe viitor amenzi. Se va face chiar şi un program pentru pistele de biciclete, care vor beneficia de curăţenie, întreţinere şi poliţie în perioada optimă circulaţiei cu acest vehicul (probabil din martie până în noiembrie, pentru că „nu vom deszăpezi pistele de biciclete în decembrie! Cine circulă atunci cu bicicleta?”) dar şi o listă foarte clară cu neregulile care vor fi sancţionate. În primele trei luni de la inaugurarea pistelor, spune Falcă, se va face o campanie de informare şi conştientizare şi, doar după aceea, se va trece la sancţionarea ilegalităţilor din trafic.
Cel mai tare oraş
Primarul a precizat joi că, după finalizarea acestui proiect (constructorul are la dispoziţie 36 de luni ca să realizeze cei 122 de kilometri de piste prin tot oraşul), Aradul va deveni oraşul cu cele mai multe piste de biciclete din România. Termenul oferit de constructor pentru lucrări i se pare edilului arhisuficient, deşi până în momentul de faţă s-au făcut recepţii preliminare la doar 2 kilometri de piste. Cine supraveghează lucrările aspru criticate de arădeni? Un consultant ales prin licitaţie. Pe care noi, cei de la Jurnal arădean şi www.aradon.ro îl îndrumăm se meargă mai des pe teren ca să vadă ce se întâmplă acolo, chiar dacă lucrările nu sunt din banii noştri ci ai europenilor. Nu de alta dar vrem şi noi să fim europeni măcar când e vorba de piste noi de biciclete.
Citiți principiile noastre de moderare aici!