ARAD. Situație critică pe drumul Pâncota-Seleuș. Firma care a câștigat licitația, a început lucrările finanțate din bani europeni, și promitea că poate garanta și pentru opt ani calitatea execuției, și-a cerut intrarea în faliment. Vestea a căzut ca un trăznet nu doar peste Consiliul Județean Arad, dar și peste mai multe unități administrativ teritoriale din județ care au încheiate lucrări cu această companie, lucrări finanțate prin programul PNDL.
Poveste fără sfârșit pe „drumul groazei”
Firma Intermed Utilaj a început lucrările pe cei aproximativ șapte kilometri de drum în vara anului trecut, iar de atunci au fost mai multe acuze venite din partea PSD cu privire la calitatea lucrărilor. La un moment dat, Cristian Ispravnic – fost consilier județean PSD și actualmente directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, a venit chiar și cu probe de laborator prin care arăta că drumul este reabilitat cu materiale de slabă calitate. Ca răspuns, constructorul a apelat la CJA și a organizat o deplasare în teren, prezentând situația lucrărilor și a promis că poate veni cu o garanție chiar și de opt ani.
La momentul demarării lucrărilor, Sergiu Bîlcea, vicepreședintele CJA, puncta: „Nu este o simplă reabilitare, este o refacere totală a drumului. Carosabilul va fi lărgit, se realizează acostamente pe ambele părţi, se decolmatează podeţele şi se reprofilează şanţurile. Această investiţie prefigurează cea mai importantă investiţie în infrastructura judeţeană”.
Falimentul, la Tribunal
Acum însă, când lucrarea era aproape de a fi finalizată, compania și-a cerut falimentul, înregistrând dosarul pe 21 martie la Tribunalul Arad. În situația în care falimentul se va concretiza, CJA va fi nevoit să reia procedurile licitației pentru a se putea desemna o nouă firmă care să finalizeze lucrările. Reabilitarea drumului se face pe fonduri europene, proiectul fiind parte a Regio-Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020, Axa prioritara 6, Prioritatea de investitii 6.1. Deși este puțin probabil ca fondurile europene să fie pierdute pe acest drum, este cert că cel puțin pentru următoarea perioada drumul în cauză își va menține titlul de „drumul groazei”.
Se așteaptă informarea oficială
„Așteptăm o poziție oficială a firmei, dar știm că toate firmele de construcții în urma creșterilor repetate a prețurilor și a salariilor au probleme în acest moment. Pe lângă criza forței de muncă se confruntă și cu majorările din economie. Guvernul României prin OUG 114 este direct răspunzător pentru ceea ce se întâmplă în acest moment în sectorul construcțiilor”, a declarat pentru Jurnal arădean/aradon.ro Sergiu Bîlcea, vicepreședinte CJA.
Din câte se pare falimentul firmei de construcții ar putea fi doar un prim caz, urmând ca și alte companii din domeniu să își ceară insolvența sau falimentul, neputând face față presiunii salariale impuse în acest sector.
Citiți principiile noastre de moderare aici!