Fapte bune în Consiliul Local Municipal, pe final de mandat. Aleşii vor vota, în şedinţa de joi, „includerea în Bugetul General de Venituri şi Cheltuieli al Municipiului Arad a sumelor destinate finanţării învăţământului particular sau confesional acreditat din municipiul Arad”. Principalii beneficiari ai finanţării sunt Colegiul Particular „Vasile Goldiş” Arad (care primeşte 164 mii lei, din care 146 mii lei pentru cheltuieli de personal şi 18 mii lei pentru cheltuieli materiale) şi Liceul Tehnologic UCECOM „Spiru Haret” Arad (care primeşte 750 mii lei, din care 680 mii lei pentru cheltuieli de personal şi 70 mii lei pentru cheltuieli materiale).
În susţinerea deciziei de a finanţa învăţământul particular din bugetul local este invocată HG 136/2016 „privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preşcolar şi stabilirea finanţării de bază de la bugetul de stat, din sume defalcate din TVA prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/preşcolar, pentru toţi preşcolarii şi elevii din învăţământul general obligatoriu particular şi confesional acreditat, precum şi pentru cei din învăţământul profesional şi liceal acreditat, particular şi confesional”.
Spaţii date în folosinţă gratuită
De asemenea, aleşii vor vota, joi, „rezilierea contractului de închiriere încheiat cu Asociaţia Nevăzătorilor din România, având ca obiect spaţiul cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situat în Municipiul Arad, Strada Unirii nr. 10, ap. 7, în suprafaţă construită de 224 mp” şi „transmiterea în folosinţă gratuită către Asociaţia Nevăzătorilor din România – Filiala Arad, a acestui spaţiu, în care în prezent asociaţia îşi are sediul”.
Şi Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din Arad va beneficia de spaţii gratuite. Consilierii locali municipali vot vota „transmiterea în folosinţă gratuită către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Arad, a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situate în Municipiul Arad, B-dul Revoluţiei nr. 95, ap. 15, 16 şi 17, compuse din cinci încăperi, două magazii, doua boxe subsol şi dependinţe”, în care se va realiza arhiva cărţilor funciare.
În ambele cazuri, e interzisă schimbarea destinaţiei spaţiilor, orice modificare ducând de drept la revocarea hotărârii CLM.
Citiți principiile noastre de moderare aici!