Continuă istoria lucrării BERD. Primaria Arad şi-ar fi dorit deja să demareze cea de a doua etapă a megalucrării de reabilitare a liniilor de tramvai şi a arterei de circulaţie pe porţiunea cuprinsă între Boul Roşu şi Calea Timişorii până la intersecţia cu Ştefan cel Mare, însă banca care a acordat creditul pe lucrare (BERD) nu şi-a dat încă acordul pentru debutul şantierului. Răzvan Popa, directorul executiv al Direcţiei Tehnice a Primăriei Arad, a precizat, de curând, faptul că “nu există încă avizul pentru începerea celei de a doua etape. Doar săptămâna trecută consultanul acestei lucrări şi-a dat OK-ul pentru schimbările de soluţii solicitate de BERD”. Popa a recunoscut că s-a rezolvat cu greu problema modificărilor şi s-a ajuns cu greu al forma finală a actului adiţional la contractul semnat cu BERD (act ce trebuie acum parafat de bancă), dar că lucrurile ar trebui de acum să se mişte mai rapid. “La sfârşitul lunii iulie sper să începem lucrarea”, a mai precizat directorul executiv.
Împreună cu centrul vechi
Nici lucrarea de pe BERD I nu este încă finalizată. Aşa cum am menţionat de curând, aici se poate considera că s-a executat 95% din lucrare, diferenţa de până la sută la sută fiind dată de retuşurile ce trebuie executate de către constructor (firma ICIM) până la finele acestui an.
Poate ar mai trebui amintit şi faptul că Primăria se grăbeşte să demareze cea de a doua etapă a acestui proiect pentru a o lega de o altă megalucrare demarată în primăvară în municipiu: reabilitarea centrului vechi, inclusiv a podului Traian. Se doreşte interconectarea acestor lucrări în zona podului, zona cea mai dificilă din ambele lucrări.
Cu pistă de biciclete
Mai trebuie amintit şi faptul că BERD II, lucrare considerată mult mai uşoară decât BERD I şi, ca atare, mult mai rapid de executat, cuprinde şi o pistă de biciclete în vecinătatea trotuarelor (prima pistă realizată în cadrul unei lucrări de infrastructură din municipiu, de după revoluţie încoace).
Adriana Barbu Dănilă
Citiți principiile noastre de moderare aici!