ARAD. Constructorul de pe autostrada Arad-Timișoara trebuie să se grăbească cu reparațiile șoselei pentru că, altfel, statul român riscă să rămână fără fondurile europene nerambursabile. La numai un an și câteva luni distanță de la deschiderea circulației pe această autostradă, constructorul a fost nevoit să decoperteze una dintre benzi pe întreaga lungime a șoselei, între Arad și Timișoara. Și asta pentru că denivelările și gropile au luat locul asfaltului neted. Doar că problemele au apărut la puțin timp înainte de recepția autostrăzii, programată a avea loc pe data de 30 iunie, asta deși autostrada trebuia recepționată încă din vara anului trecut.
Situația cea mai gravă ar fi ca, din cauza întârzierilor foarte mari la acest proiect, Uniunea Europeană să nu mai acorde fondurile nerambursabile pentru construcția autostrăzii, fonduri care reprezintă peste jumătate din suma totală. „Prin prisma experienţei cu celelalte autostrăzi, încă din 2010, printr-o scrisoare adresată României, s-a cerut atenţie maximă în legătură cu investirea şi implementarea proiectelor”, a anunțat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Shirin Wheeler.
Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Mircea Pop, a ținut să precizeze că oamenii pot sta liniștiți în ceea ce privește reparațiile pe autostradă și perioada de garanție a drumului. „Perioada de garanţie, cu o durată de doi ani, începe de la data efectuării recepţiei, programată pentru 30.06.2013”, spune Pop. Însă acesta nu precizează nimic despre pericolul de a rămâne fără bani europeni.
O penalizare
Şeful companiei a ținut să precizeze că, dacă nu va fi finalizează la timp lucrarea, constructorul ar putea fi penalizat cu 0,1 la sută din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere. Rămâne de văzut.
CITESTE SI:
Autostrada Arad–Timisoara, reasfaltata in intregime!
Crapaturi noi pe autostrada Arad–Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!