ARAD. Situație deblocată în vămile arădene, din punctul de vedere al triajului epidemiologic, în urma propunerii Direcției de Sănătate Publică Arad, care a solicitat, încă din luna februarie, renunțarea la hârtii și introducerea unui sistem informatic, pentru a se evita aglomerația la intrare în țară.
Nu mai departe de weekendul trecut, sute de oameni au așteptat ore în șir la vama Nădlac, din cauza necesității completării manuale a deciziilor de carantinare. Practic, oamenii ajungeau la controlul poliției de frontieră, iar dacă veneau dintr-o țară aflată pe lista galbenă erau îndrumați la cortul celor de la DSP pentru triaj epidemiologic și completarea fișelor de carantinare.
Urmare a haosului creat, dr. Horea Timiș, directorul DSP Arad, a solicitat, din nou, la centru, găsirea unei soluții informatice în vederea soluționării timpilor de așteptare.
„Propunerea DSP Arad de fluidizare a fluxului în vamă s-a transformat într-un ordin comun al Ministerului Sănătății, Ministerului de Interne și al Serviciului Român de Telecomunicații. Acest fapt vine în urma discuțiilor pe care le-am avut după ziua de sâmbătă (24 aprilie), când, din nou, s-a blocat practic vama Nădlac. Atunci am discutat cu conducerea IJPF Bihor, prefectul județului, Toth Csaba, cu secretarul de stat Raed Arafat și cu secretarul de stat în MAI, Bogdan Despescu și s-a decis, la propunerea noastră, eliminarea hârtiilor și transmiterea datelor în format electronic. Noul ordin, care trebuie implementat în cel mai scurt timp posibil, va ușura foarte mult activitatea în vămile arădene”, a declarat directorul DSP.
Ideea digitalizării a fost pentru prima data propusă de DSP Arad în luna februarie, când, din nou, s-a așteptat ore în șir la intrarea în România. Conducerea DSP a declarat atunci că atâta timp cât cerințele sunt de a completa formularul pe hârtie și nu se ia în considerare o aplicație mobilă pentru a digitaliza acest proces, și în mod clar pentru a reduce timpii de așteptare, este puțin probabil ca situația să se schimbe.
Cum se va proceda
În punctele de trecere a frontierei se vor constitui echipe mixte formate din polițiști de frontieră și reprezentanți ai DSP. Polițistul de frontieră stabilește identitatea persoanelor și completează datele de contact ale acestora (număr de telefon), precum și adresa declarată pentru instituirea măsurii de carantină/izolare stabilită de reprezentantul DSP. Măsura carantinei sau a izolării este dispusă prin decizie individuală de către reprezentanții DSP, iar datele se vor transfera automat din sistemul informatic al poliției de frontieră în aplicația Corona-forms, care va genera automat un SMS prin care se comunică persoanei decizia și perioada instituirii măsurii de carantină, dar și un mesaj tip către medicul de familie al persoanei carantinate, dacă acesta poate fi identificat. În condițiile în care persoana solicită eliberarea deciziei sau dorește să o conteste, i se va înmâna decizia în format letric.
Rămâne de văzut cât de repede se va implementa noul sistem, cum va funcționa acesta și ce impact va avea asupra fluidizării traficului în vămile arădene, pe perioada în care rămân în vigoare măsurile de carantinare.
Trimite articolul
Xmedicul de familie? aoleu!
Păi diasporenii care nu sunt inscrisi la un medic de familie in Romania pt ca nu sunt asigurati aici sau nu au fost niciodata la care medic de familie se face referire ? ha? cu astia ce faceti ?
Cu cei ce vor spune ca nu au telefon mobil sau nu au domiciliul stabil in Romania , ce faceti ?
-
Dar informatia din articol, in general, iti convine? Intreb asa…
Ai bani treci vama? Nu ai nu treci.?