Nici o zonă fără veritabile tranşee, fără buldozere, fără muncitori şi fără nervii şoferilor. E vorba de municipiul Arad, unde nu se mai poate circula şi nici parca, omeneşte, datorită lucrărilor demarate de Municipalitate. Arădenii nu ridică vocea în problema puzderiei de lucrări începute, dar se plâng că unele şantiere au fost abandonate de muncitori, iar, în atare condiţii, Primăria nu ar fi trebuit să deschidă altele. Primarul Gheorghe Falcă a enumerat pentru noi peste 30 de şantiere mari în municipiu, aflate încă în lucru şi, ca să nu devenim optimişti şi să sperăm la linişte odată ce acestea vor fi închise, ne-a garantat că, după acestea, vor urma oricum altele, noi.
„E nevoie de lucrări în Arad, iar noi le vom face, chiar dacă pe perioada lor disconfortul e maxim”, a precizat Falcă.
Recordul de şantiere pe o singură investiţie este deţinut de introducerea canalizării în Gai, Bujac şi Sânicolaul Mic, unde există, per total, nouă şantiere (trei în fiecare cartier). Nici BERD nu stă prost la acest capitol (cu patru şantiere deschise), deşi această lucrare ocupă probabil primul loc la întârzieri în termene finale. Centrul e efectiv boicotat de şantiere, însă primarul ne asigură că, la momentul la care lucrările vor fi finalizate, totul va arăta bine şi că vom avea un oraş frumos şi mai mare. Până atunci însă… Numai în cadrul lucrării BERD, Primăria Arad are deschise, în acest moment, patru şantiere: între Vlaicu şi Gară se lucrează la trotuare, în Piaţa Podgoria la amenajarea spaţiilor rămase libere, la Boul Roşu se lucrează la infrastructura rutieră şi de tramvaie, în timp ce la Primărie se amenajează Piaţa Revoluţiei. Recordul de şantiere la o singură lucrare îl bate de departe, spre disperarea locuitorilor de aici, mereu nemulţumiţi de cum se lucrează, investiţia în canalizarea celor trei cartiere (Gai, Bujac şi Sânicolaul Mic). Aici, potrivit primarului, există, per total, nouă şantiere deschise, trei în fiecare cartier. Nici Micălaca nu a scăpat de nebunia lucrărilor: aici firma din Ungaria, care a asfaltat străzile din Subcetate, a început lucrul pentru modernizarea celor 14 străzi în două puncte. În două săptămâni, aici va începe asfaltarea, potrivit spuselor edilului.
Cartierul Grădişte a făcut de mult cunoştinţă cu lucrările la infrastructură şi nu va scăpa în curând de muncitori: în două şantiere (pe stânga şi pe dreapta cartierului) se lucrează la asfaltarea străzilor, în timp ce Petru Rareş va face, din nou, cunoştinţă cu şantierul, aici urmând să se realizeze peste 60 de noi locuri de parcare.
Lucrări sunt şi la poduri: la podul din Subcetate se lucrează încă (!) la rosturi (şi se aşteaptă şi rezultatele la probele de asfalt pentru a afla care este motivul denivelărilor din asfaltul abia turnat, pentru a trece la refacerea lucrării), în timp ce la podul Decebal se dă startul la realizarea unei noi benzi de coborâre.
Fără termene
Străzile Dragalina, Decebal şi A.D. Xenopol reprezintă doar o parte din infernul şoferilor, aici lucrările de modenizare fiind când în lucru, când sistate datorită lucrărilor la utilităţi. La Sindicate a început o altă lucrare iar numărul intervenţiilor la infrastructura din centru nu se opreşte aici.
Nici cartierele nu au scăpat de şantiere: se lucrează în Micălaca, pe Iuliu Maniu, în Confecţii, unde au mai rămas de asfaltat două drumuri, pe Predeal etc.
Iar cele enumerate aici sunt doar lucrările mari comandate de Primărie şi aflate în lucru în această perioadă. Am refuzat să mai sperăm la un răspuns legat de momentul final al acestor lucrări, pentru că termenele avansate în trecut la unele dintre investiţiile mari din Arad au fost deja depăşite, iar amânările aşijderea.
Se mută… nebunia
Primarul susţine, însă, că marea majoritatea a acestor investiţii sunt cât de cât în grafic şi că important este momentul final, când lucrările vor fi inaugurate. „Locurile unde infrastructura a fost finalizată arată bine, aşa cum este cazul cartierului Alfa, Subcetate, unele zone din centru. Recunosc că Aradul nu arată bine pe moment, pentru că avem un oraş unde se lucrează. Noi ne bucurăm că se lucrează, cu toate că se crează disconfort, şi ne bucurăm că am reuşit să aducem bani din alte părţi ca să facem la noi investiţii. În câţiva ani vom avea un oraş mai frumos şi pe o suprafaţă mai mare”, ne-a declarat Gheorghe Falcă. De final, edilul a precizat că oricum, după finalizarea acestor lucrări, „vom deschide şantiere şi în celelalte zone în care se impune modernizarea”. Aşa că arădenii vor trebui să mai trăiască ani buni printre tranşee, gropi, utilaje şi praf.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!