Asociațiile de proprietari nu au obligația legală de a intermedia încheierea contractului dintre prestatorul serviciului de salubrizare al localității și beneficiar, ne spune cei de la ULAL Arad. Conform Legii 230/2007, asociațiile de proprietari nu sunt obligate să intermedieze încheierea contractului, cu atât mai puțin colectarea și virarea tarifului și raportarea lunară a numărului oscilant de persoane per proprietate individuală de locuit firmei care se ocupă de colectarea gunoiului, atenţionează mai marii ULAL Arad. Prin intermediul unui comunicat de presă, reprezentanţii ULALA precizează că „activitatea de conducere a asociațiilor de proprietari trebuie să se încadreze în prevederile legale. Astfel, conducerea asociației trebuie să urmărească ca toate actele pe care le semnează și și le asumă să aibă legătură cu obiectul ei de activitate și anume administrarea și gestionarea proprietății comune a condominiului”.
Redevența achitată la Direcția Venituri
„În opinia noastră pentru ușurarea desfășurării activității prestatorului serviciului de salubrizare pe domeniul public și privat al localității, ar fi mai potrivit ca redevența achitată de fiecare cetățean să fie colectată prin Direcția venituri a localității, având în vedere faptul că contractul în baza căruia prestatorul operează este un contract administrativ și operează pe domeniul public al unității administrativ-teritoriale”, precizează în concluzie Dorina Lupșe, președintele ULAL Arad.
Firmele, bulversate
Dacă ULALA are în grijă asociaţiile de proprietari iar nemulţumirea sa vis-a- vis de noua firma care va colecta gunoiul arădenilor începând cu aprilie e legată de modul de semnare a contractele cu asociaţiile, mai multe firme din Arad se plâng că în contractele cu noua firmă au sume mult mai mari de plătit decât plătesc acum celor de la Polaris pentru acelaşi serviciu.
Mai mulţi patroni de firme mici au sunat la redacţia Jurnal arădean pentru a se plânge de sumele trecute în contracte de RETIM Timișoara, patronii plângându-se că deşi deţine firme mici, care nu produc mult gunoi, în noile contracte sunt obligaţi să plătească o cantitate minimă de 1,5 metri cubi de deşeuri! Sumele pe care le au, ca atare, de plătit pe lună ajung la 200 de lei, fapt ce reprezintă, spun posesorii de firme mici, o sumă prea mare.
Chirie pe pubele?
Frica a intrat în sânul micilor întreprinzători, aceştia aflând, la nivel de zvon, că au de plătit şi chirie piperată pe pubelele de gunoi pe care le vor primi în grijă de la Retim, pentru deşeurile produse. Remarci de genul că nu vor plăti gunoiul şi că vor cere lămuriri autorităţilor pe tema colectării deşeurilor menajere şi-au făcut loc printre comercianţi. Ce va urma, vom vedea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!