Conform unui mesaj publicat pe un forum feroviar, Regio Călători intenționează să renunțe la ruta Ineu-Brad, începând cu data de 1 ianuarie 2021. Pe această rută circulă în acest moment trenurile Arad-Brad și Arad-Gurahonț și retururile, toate operate de Regio Călători. Nu se știe, încă, dacă Regio va renunța și la trenurile de pe ruta Arad-Gurahonț, sau doar la Arad-Brad.
„Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, a decis să se retragă de pe ruta Ineu-Brad și retur, începând cu data de 01.01.2021. Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timișoara-Arad, precum și în urma analizei privind situația financiară a societății, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19”, spun cei de la Regio Călători.
Între Ineu și Brad sunt 23 de stații care, în momentul în care Regio Călători va renunța la curse, vor rămâne fără legături feroviare cu celelalte localități ale județelor Arad și Hunedoara: Tămand h, Bocsig, Răpsig Hm, Sebiș, Livada hc, Joia Mare hc, Almaș, Bonțești hc, Gurahonț, Romanița hc, Aciuța, Tălagiu H, Vârfurile, Cariera Leasa hc, Hălmagiu, Ocisor hc, Ociu hc, Vața, Birtin hc, Lunca Moților hc, Baia de Criș, Țebea hc. și Ribița hc.
În momentul de față între Arad și Brad circulă trei trenuri pe zi, cu plecare din Arad la orele 5:20, 14:07 și 16:10 și tot atâtea trenuri de retur, cu plecări din Brad de la orele 4:46, 14:22 și 16:38. Regio Călători operează, pe lângă trenurile Arad-Brad, și alte trei trenuri pe ruta Arad-Gurahonț, cu plecări din Arad la 8:23, 16:10 și 19:50, respectiv retururi cu plecări din Gurahonț la orele 3:33 și 13:55.
Trimite articolul
XPáná in ´90 circula si un accelerat Arad-Brad-Arad, precis ptr. al aduce pe Falcá la un oras civilizat…
Normal ca după ce sa distrus linia renunța la ea. Țara de lotrii.
-
Daca acest lucru se întâmpla acum 30 de ani, Faraonul nu mai descăleca in Arad. Se oprea la Ineu,care era acum ca Parisul !!!
-
Ceausescu in 1988 a pus in functie lina de cale ferata Brad-Deva, pentru a face legatura intre Valea Muresului si Valea Crisrului iar dupa 9 ani Emil Constantinescu in 1997 a inschis-o. Din 1997 pana in 2007 tot ce s-a construit in epoca de aur a disparut. Din momentul inchiderii liniei de cale ferata Brad-Gurahont-Ineu -Arad orcre segment, in maxim 5 ani nici nu se va mai sti pe unde circula trenul. Va rog sa ma contraziceti daca aveti argumente…
O sa fie preluata de cfr!
-
Luca Raul : CFR Călători NU are nici cu CE si nici cu CINE! Nu are nici material rulant,dar nici personal suficient(mecanici,personal de tren)!
Mi se pare perfect , pentru a lichida populatia in varstra de la sate care de obicei traieste cam mult . Mai anii trecuti i-au lasat fara spitale si desigur medici specialisti ,in schimb i-au poftit pe bolnavi sa mearga la un consult la Ineu, Arad ,etc. De acum cei fara masina la scara -si sant detui batrani si singuri- sa ia….. taxi ! Sau sa stea acasa si sa astepte o minune !! Ca salvarea nu vine pentru orice … moft ! E …. tot mai bine …. pentru unii !!
-
Mai ai autobuzele…
-
Bingo. Aia au dat ultimul șut în cur cefereului.
-
Care ghici ale cui sunt,acolo,în zonă?PITO TRANS ,ghici ghicitoarea mea?Pe primul vi-l spun eu:Pistru!Cu cine era în aceeași barcă Pistru cînd a apărut PITO TRANS?Păi să zicem că,printre alții,cu niște șefi din PDL-ul local…Să merg mai departe cu elementele ajutătoare?De ce au fost retrase cam toate legăturile pe calea ferată între Arad și Gurahonț?Și mai departe,colo pînă pe la BRad?În alte țări transportul de pasageri pe calea ferată înflorește iar la noi,încă o ”GAURĂ NEAGRĂ”.
-
inainte de 1989 era groaznic sa calatoresti cu aproape orice tren, iar ruta Arad-Brad era unul dintre exemplele negative.
dupa 1989, o buna perioada s-a mai circulat cu CFR in aceleasi conditii, doar ca se cumparau si mai putine bilete, de regula se mergea cu “nasul”. pe lipsa de rentabilitate a traseelor, generata inclusiv de calatorii care nu erau dispusi sa-si plateasca biletul, incetul cu incetul CFR a renuntat la anumite trenuri si rute.automat si personal.
pe unele din rutele abandonate de CFR au aparut operatorii privati, care folosesc in continuare infrastructura CFR, infrastructura in mare parte lasata de izbeliste exact din lipsa de bani. CFR este in continuare una dintre societatile de stat care functioneaza in pierdere, adica pe banii tuturor contribuabililor.
sa-mi fie cu iertare, dar nu vad de ce ar trebui ca un operator privat sa ofere servicii(jalnice cum erau) pe bani din propriul buzunar.
-
Măi tweety
1.zici ca de ce sa bage bani un operator privat? Păi cum adica foloseste obiectul pana la uzura mare si nu il intretine sa nu bage in el pt intretinere si apoi se leapada de el ?Vorbesti sa nu taci
2. zici tu ca inainte era groaznic sa calatoresti cu trenul fiind prea aglomerat. Păi milioane de romani faceau naveta la lucru in toata Romania iar acum stau acasa neavand locuri de munca sau cu ce sa se deplaseze Si eu am facut naveta ani buni la Arad la CPL si te contrazic Nu era greu dar nici plimbare nu era.
2. cine …mea l-a obligat pe privat sa intre in afacere? a folosit liniile CFR a scos niste bani buni si cand e la bagat bani pt reparatii, renunta la traseu! Asta da afacere asta da ”privatizare”.
CFR , /ca si industria agricultura sistemul sanitar invatamantul etc / toate au ajuns in starea asta din cauza acestor privatizari paguboase.Adica scoti bani cat merge dupa care aleluia renunti prin abandon sau prin distrugerea si predarea la fier vechi ca in cazul utilajelor din fabricile ”privatizate ” Ia vezi in Arad CPL ,Tr Rosu Strungul Libertatea Refacerea fca de spirt , UTA ,TEBA , Aradeanca, praf si pulbere si lista poate continua Asta au vrut unii in dec 89? Asta avem ! Si il mai acuzau ”unii” la procesul fantomă a lui Ceasca , ca cica el a distrus economia Romaniei .! Taci ca-i ”bine”……Ne meritam soarta !De acum circulati pe jos pe acest traseu sau cu vreo ocazie.Da!-
Ca sa-ti mai treaca supararea pe mine, as vrea sa fii convins ca Regio Trans a platit bani grei CFR Infrastructura. Altfel nu-si puteau plimba taraboanțele pe calea ferata.
Nu de alta, dar calea ferata din Romania inca este a poporului!
Cat despre privatizarile amintite de tine, majoritatea s-au facut prin certificatele de proprietate pe care multi dintre noi inca le avem acasa.Adica s-au privatizat dar au ramas tot a poporului.
Concluziile sunt simplu de tras: comunismul este oranduirea suprema doar ca rasa umana nu este pregatita genetic pt el!:)
-
Stimate tovarase roman ti-am mai spus de 1 miliard de ori caci cu acea economie industrializata socialista(ca si tehnologie cu zeci de ani in urma fata de vest si celelalte tari socialiste, eram cea mai saraca tara nu din europa ci din tot lagarul socialist (mai putin Albania)! Daca era industria si economia RSR (dupa care te bocesti) atat de performanta de ce (ca si un sarac exemplu)muncipiul Arad (iti zic asa ca te bocesti dupa ceasca-pe care tot voi comunistii l-ati lichidat)avea retele de apa doar pe 60% din strazi si canalizare doar pe 40% din lungimea strazilor!!! Unde era eficienta economica tovarase roman a unei economii superpoluante si superineficiente!! Unde era profitul si capitalul (mii de miliarde de dolari sua, nu tovarase???)economiei socialiste multilateral-demolate???? Desigur ca nu era de vina bietul muncitor roman de la strung, lacatus, sudor, etc. care lucrau in niste condirii supermizerabile (ca tati care ati lucrat in epoca de aur sunteti “copti” la propriu, numai in medicamente si spitale o tineti)!!!!! Deci asta era in muncipiul Arad! Ce sa mai vorbim de retele de gaz, telefonie , asfaltari!!! Astazi de bine de rau sunt retele de apa, canal, gaz (nu mai vorbim telefonie ca de aia fixa si uitam deja), asfalt aproape 100% in muncipiu (nu zic 100% ca posibil sa mai fie 1, 2 strazi uitate)!!! Nu mai vorbesc ca si in judet (atat in orasele judetului cat si in comune) atat pe bani europeni cat si din cei de la guvern (Romania asa amarata cum este exporta in prezent bunuri si servicii in valoare de vreo 70 miliarde euro)s-au introdus retele de apa, canalizare, gaz, s-au construit uzine de tratare a apei si statii de epurare a apei uzate (pentru a indeplini normele UE de mediu), ridicare si selectare gunoi menajer, asfaltari de strazi si ulite (sunt comune si chiar sate in care toate ulitele sunt asfaltate)! Desigur mai este mult de facut si la apa, canalizare si asfalt dar lucrurile s-au miscat mult inainte de cand romania este membra UE!!! (CU TOATE FURTURILE SI SPAGILE DIN MEDIUL POLITIC-afaceri romanesc)!!!! In alta ordine de idei tovarase roman in Romania s-au cumparat spe milioane de autoturisme asa ca romanul tau proletar sau taran cooperator isi plimba fundul la naveta nu cu mocanita sau cu gretoasele tale trenuri de navetisti ci cu masina proprietate personala!! Mai mult toate noile zone industriale atat din judet (chisineu-cris, nadab, zimand, ineu, etc,) cat si din muncipiu isi aduc muncitorii la schimburi cu transport auto pe sosele judetene care incep sa arate din ce in ce mai bine (in special la acele sosele judetene la care se reface inclusiv fundatia)! Sunt sosele judetene (si nu numai in judetul Arad ci si in judetele limitrofe) care dupa reabilitare sunt mai bune ca multe sosele nationale, drumuri judetene pe care voi comunistii le-ati lasat praf si pulbere la propriu (multe erau numai pietruite si noroioase), sosele la care voi comunistii nici nu visati!! Sigur mai sunt si cateva milioane de romani care nu mai lucreaza in cap-urile tale iubite sau nu mai fac naveta la oras ci lucreaza pe afara!!! Tot ca si o informatie pentru tine tovarase, in ultimii 20-30 de ani transportul feroviar a pierdut enorm in fata celui rutier! Vezi miliardele de TIR-uri din romanica pe firme de transport care sunt cu miile in Romania acuma!!! Tot ca si o informatie tovarase, operatorii privati de transport cfr persoane primesc o anumita subventie de la guvern pentru operarea unor sectii de linie (ca si cfr-calatori de altfel) dar si platesc taxa TUI (taxa de utilizare a infrastructurii feroviare) catre CFR infrastructura, taxa pe care cfr-calatori si cfr-marfa nu o platesc cu anii! Caci pe principiul socialist drag tie de ce sa plateasca operatorii de stat ce folosesc , sa plateasca cei privati! Ca pe cei de stat nu-i inchide nimeni! Astfel ca cfr infrastructura (proprietarul a tuturor sectiilor de linie cfr operabile din tara inclusiv a linie arad-brad) este intr-o subfinantare cronica si nu a mai schimbat o traversa pe unele sectii de zeci de ani! Deci (ca si concluzii tovarase nostalgic), achizitia la boborul roman de milioane de autoturisme (in ciuda voastra a comunistilor), asigurarea transportului navetistilor in noile zone industriale dezvoltate cu mijloace auto (door-to-door, te ia autocarul din poarta casei si te lasa in poarta fabricii-fapt ce comunistii nu-l faceau pentru tine tovarase roman ci te lasau sa te trezesti la 5 dimineata , sa alergi prin noroaie, zloata si drumuri prafuite la gara, sa circuli in trenuri supraaglomerate si soiase cu jeg si miros de oameni care nu se spalau, ajungeai in Arad unde mai luai un tramvai supraaglomerat si jegos, etc)au facut ca si pentru un operator privat unele sectii cfr sa nu mai fie rentabile deloc! Vom vedea daca cfr infrastructura va mai revitaliza (in afara de magistralele reconstruite complet cu bani UE pentru viteze de pana la 160 km/h) va mai readuce la viata unele sectii de linii cfr istorice!! Ai pricepit ceva tovarase roman ca m-am gretalit sa va tat explic babeste comunistilor si nostalgicilor de pe aici?! Eu tot va spun si va rog de atata timp pe toti nostalgicii de pe aici; O excursie mai indelungata in Coreea de Nord v-ar prinde foarte bine (in special la creier)! De ce nu ma ascultati odata?????
-
Asta spune multe despre zona moarta dintre Ineu și Brad. Lipsa investiții, infrastructura, tineret plecat la oraș. Mulțumiți bosilor locali, pupatii în cur clanul morarilor de la Hont, giurglelea, milițienii șpăgari, șefii de ocol, pădurari hoți de pădure, plm. Cu ăștia ați rămas. Noapte bună.
-
Pe vremuri trenul era la CFR-ului si aproviziona cu motorina toata zona
De credeti ca in zona nu sunt statii peco ?-
Ba sunt dar cumpăra-ti niste ochelari sa le vezi.!
-
Trenu nu merge cu benzină, iar stații peco sunt(erau suficiente) pentru zonă
Motorina se fura în draci de la CFR, tractoarele nu știau cei aia motorina de peco 😉
-
Nici o problemă… rezolvă dom’ iustin#aradul frumos. Dezvoltă județul, că o să arate ca-n basme…o sa vină fonduri europene fără număr, ca la Guță și Salam!
trenuri darapanate si linii neintretinute…de aia stai la bariera la noi cat sa poluezi un oras pana vine trenul…asa e cand isi dau interesul oameni cu cap (nu specific modelul de cap din motive de decenta)
Frumoasă țara avem să le fie rușine că nimic nu mai merge in țara asta se gindește cineva și la bieți oameni care au depins de acele trenuri Nu avem o țară coruptă interese și afaeri personale Rușine!!!!!
Din 15 ianuarie se va circula din nou acuma se împarte ciolanul!
-
Serios?