Referindu-se la proiectul privind regenerarea urbană a spaţiilor din zona blocurilor, primarul Gheorghe Falcă a vorbit (și) despre amenajarea unor „parcări supraterane în cartierele care au un număr foarte mare de maşini, dar au şi spaţii pentru realizarea acestor locuri de parcare”. În acest fel se va elimina parcarea de tip haotic pe spațiile verzi și se va asigura un număr de locuri de parcare apropiat de cel necesar populației.
Jos garajele!
Practic, Municipalitatea are de gând să demoleze toate garajele exterioare existente pe spațiul public și să realizeze parcări exterioare și organizate. Pe lângă amenajarea de parcări la sol, acolo unde spațiile disponibile presupun intervenții de dimensiuni semnificative, a fost prevăzută realizarea de locuri de parcare pe trei niveluri, având structura metalică, de tip Fast Park. Potrivit proiectantului, acestea presupun un impact limitat asupra construcțiilor care sunt deja destul de dense, sunt ușor de construit, iar costurile de execuție și de administrare sunt mai scăzute în comparație cu alte tipologii de parcări.
Dacă planurile vor fi respectate, vom avea nouă parcări de tip Fast Park, cu un total de 1.632 de locuri de parcare, în patru zone din oraș.
Alfa
Alfa este cartierul în care sunt prevăzute cele mai multe locuri de parcare de tip Fast Park: 808. Pentru amenajarea acestora, proiectantul apreciază că ar fi nevoie de 21,3 milioane de lei. Cele 808 locuri de parcare ar urma să fie distribuite în două parcări de tip Fast Park cu înălțime P+2, în imediata apropiere a digului Mureșului și o a treia parcare ușoară modulară cu acces din Strada Luceafărului, străjuind o latură lungă a centrului social amenajat în Parcul Alfa.
Micălaca 100-200
Și Micălaca, zona 100-200, ar urma să aibă două parcări modulare de tip Fast Park, cu un total de 432 de locuri de parcare. Acestea ar urma să fie amenajate în locul Pieței Solare – propusă spre demolare pentru că „la ora actuală nu își mai atinge funcțiunea pentru care a fost construită”. Costurile necesare pentru construcția celor două parcări Fast Park din această zonă se ridică la 11,4 milioane de lei.
Micălaca 300
Pentru Micălaca, zona 300, s-a evidențiat posibilitatea de a realiza în spațiile dintre blocuri trei parcări pe două etaje de tip Fast Park. Potrivit proiectantului, acestea sunt ușor de realizat, presupun costuri și un impact redus, reorganizând astfel spațiile interioare și eliberând băncile dispuse de-a lungul străzilor. Zona 300 ar urma să aibă 284 locuri de parcare de tip Fast Park pentru care se vor cheltui 7,5 milioane de lei.
Micălaca 500-700
În ceea ce privește Micălaca, zona 500-700, existența unor zone ample în partea de nord (delimitată de strada Voinicilor) permite realizarea unei parcări de tip Fast Park. Aceasta e prevăzută cu un număr de 108 locuri de parcare, pentru amenajarea cărora sunt necesare 2,8 milioane de lei.
Imposibil în centru
Din nefericire, în Centru-Zona protejată, datorită țesutului urban mult prea dens, nu s-au evidențiat locații ample unde să poată fi prevăzută realizarea unor parcări de tip Fast Park, care să fie fezabile.
Detalii tehnice ale sistemelor Fast Park
Soluția propusă pentru creșterea numărului de locuri de parcare în cele patru zone sus-amintite constă într-o structură de tip Fast Park alcătuita din elemente modulare prefabricate și asamblate direct pe platformele deja amenajate. Sistemul nu are fundații fixe și, prin urmare, poate fi, eventual dezasamblat și reasamblat în zone cu conformație diferită din punct de vedere plano-altimetric.
În scopul de a optimiza avantajele economice specifice realizării unei structuri de acest gen, s-a prevăzut amplasarea parcărilor de tip Fast Park în spații libere, cu o lățime de cel puțin 30 metri, astfel încât să se asigure realizarea a 4 rânduri de locuri de parcare cu două benzi centrale, și o lungime egală cu de două ori lățimea sau mai mare.
Sistemele de parcare de tipul Fast Park sunt prevăzute cu toate dispozitivele care să asigure funcționarea corespunzătoare (iluminat, semnalizare rutieră, sistem de stingere a incendiilor). Parcările sunt prevăzute cu panouri de protective de diferite tipuri. Pentru o mai bună compatibilitate cu aspectul urbanistic, structura poate fi personalizată prin diverse elemente de decor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!