Cu toate acestea, până la procedura de atribuire mai e cale lungă, presărată printre altele cu recepții, predări, dări în administrație, stabilirea tarifelor, adică niște proiecte și hotărâri CLM.
Arad. Unul dintre proiectele de anvergură ale administrației locale este realizarea celor opt Fast Park-uri cuprinse în de-acum bine cunoscuta Regenerare Urbană, care are ca principal obiectiv regenerarea spațiilor dintre blocurile municipiului.
Valoarea investiției pentru cele opt amplasamente se ridică la opt milioane de euro provenite din bugetul general al municipiului și fonduri de creditare BERD. Parcările supraetajate se vor regăsi în cartierele Micălaca – 6 locații și Alfa – 2 locații. În funcție de complexitatea lucrărilor, recepția se va face în cursul anului 2021, așa cum sună acum informațiile furnizate de către biroul de presă al Primăriei.
Stadiul lucrărilor în zona 300
În cartierul Micălaca, zona 300, două dintre parcări sunt finalizate, spun oficialii, în proporție de 90%: Este vorba despre parcarea situată pe strada Negură (Fast Park 4) și parcarea de pe strada Stamatiad (Fast Park 5). Momentan, în ambele locații se execută lucrări la instalațiile de incendiu, ignifugare și finisaje la casele de scară. În cazul parcării de pe strada Negură, panoul de afișaj indică data de 19 august 2020 ca termen de finalizare a lucrărilor, adică în mai puțin de trei săptămâni. Conform Primăriei Arad, ambele parcări se încadrează în termenul de finalizare stabilit. Nu același lucru se poate spune despre parcarea situată pe strada Ilie Măduța, care se află momentan la stadiul de fundație – aici termenul de finalizare a fost prelungit până anul viitor.
Probleme în Alfa
O altă parcare aproape de finalizare este cea situată în cartierul Alfa, pe strada Luceafărului (Fast Park 1). Doar teoretic, pentru că practic acolo mai trebuie găsită o soluție pentru urcarea/coborârea rampei spre și dinspre etajul parcării pe timp de iarnă, în condiții de zăpadă și polei. A fost o greșeală de proiect, care nu se va mai repeta la celelalte parcări, întrucât acestea vor fi din start dotate cu o membrană termică, după cum declara primarul într-o postare pe o pagină de socializare. Pentru parcarea din Alfa se așteaptă încă găsirea unei soluții pentru a o face utilizabilă, indiferent de anotimp.
Fast Park 2 – cea de-a doua parcare situată în Alfa – va fi realizată pe strada Prof. dr. Aurel Ardelean (fosta Pădurii), dar lucrările nu au început încă din cauza unor detalii tehnice din proiect care urmează a fi remediate, se spune tot oficial.
Micălaca 500
Fast Park-urile din zona 500 Micălaca se află și ele în stadii diferite de execuție, ambele fiind situate în zona Pieței Soarelui – Fast Park 7 și Fast Park 8. La Fast Park 7 se execută momentan închiderile exterioare cu panouri sandwich și se lucrează la instalația de stingere a incendiilor.
În ceea ce privește Fast Park 8, lucrările sunt în fază incipientă – se execută relocarea utilităților subterane și începerea fundațiilor.
Potrivit reprezentanților Primăriei Municipiului, pandemia și mai ales starea de urgență din urmă cu câteva luni și-a pus amprenta și pe Fast Park-uri, care nu au avansat în ritmul preconizat inițial.
Mai e mult până departe
Valoarea totală a proiectului de regenerare urbană se ridică la 50 de milioane de euro și include atât parcările la sol, amenajate în mai multe cartiere din Arad, cât și cele 8 parcări supraetajate. Conform proiectului inițial, în urma investiției, Aradul se va „îmbogăți” cu aproximativ 8.000 de locuri de
parcare. În următoarele săptămâni, se vor licita parcările la sol din Micălaca zona 100-700, însă pentru parcările de tip Fast Park arădenii mai au de așteptat până să-și poată adjudeca un loc în locațiile respective. Primele parcări finalizate vor fi cu siguranță cele din zona 300 și, în funcție de remedierea problemelor, Fast Park-ul din cartierul Alfa.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Arad, Ralu Cotrău, “lucrările la două dintre fast-park-urile amenajate în cartierul Micălaca zona 300, respectiv cel de pe strada Negură și cel ridicat pe str. Stamatiad, au întrat în linie dreaptă. Constructorul dă asigurări că va finaliza lucrările la cele două parcări supraetajate la timp. Astfel, în luna septembrie ele vor fi predate municipalității. După recepție, ele vor fi date în administrare societății RECONS prin hotărâre de consiliu local. De abia din acest moment se va intra în procedura de licitație care poate dura câteva săptămâni, așa cum observăm că se întâmplă cu parcările la sol din cartierul Micălaca.”
Alți termeni, alt… termen
Deși termenul de Fast Park te-ar duce cu gândul la o parcare publică deschisă tuturor celor care vor să parcheze pentru o perioadă mai scurtă de timp (fără a deține permanent un loc de parcare) în schimbul unui tarif prestabilit pe intervale orare, locurile din Fast Park-urile arădene vor fi atribuite prin licitație celor ce locuiesc în zonă. Drept este și faptul că parcările nu sunt amplasate în locații care să necesite în mod imperios o astfel de strategie – nu vorbim aici de centrul Aradului – deși au existat discuții pentru găsirea unei soluții care să le permită și non-rezidenților să parcheze pe timpul zilei în cele opt locații. Cum nu s-a găsit o variantă optimă, se va merge pe vechiul sistem.
Prin urmare, nici această investiție nu va rezolva marele of al arădenilor (și nu numai), și anume parcările din centrul orașului unde domnește un fel de lege a junglei – întrucât pentru a reuși să parchezi pe centru – fie că ești au arădean ce merge zilnic la muncă, sau unul care ar bea o cafea pe centru sau chiar turist pentru o zi – trebuie sa ai nervi de oțel, un pic de tupeu și… mult noroc.
Prețul de licitație – un semn de întrebare
Este interesant de urmărit care va fi prețul de pornire la licitația pentru Fast Park-uri, având în vedere că investiția este incomparabil mai mare decât cea în amenajarea parcărilor la sol. Administrarea lor va genera și ea costuri suplimentare mai ales pe timp de iarnă – zăpadă, polei – pentru că este necesară menținerea în stare de funcționare prin deszăpeziri, împrăștiere de material antiderapant etc. În cazul parcărilor la sol, sarcina revine vrând-nevrând chiriașilor, dar în cazul supraetajatelor situația devine mai complicată din punct de vedere administrativ. Momentan, parcările la sol din Micălaca se licitează începând de la 15 lei/lună, cu o investiție minimă de trasare marcaje și montarea sistemului de blocare.
Trimite articolul
XSe asteapta luna Septembrie ……!
minciuni… pandemia nu a inchis santierele… dar noa…
Ridem glumim dar cum morti mami lor de praduitori ai administratiei ofera autorizati de constructi pe Barbu Lautaru intersectie cu Andrei Saguna cind municipalitatea vrea parc ,si pod peste Mures .Cum sa dai autorizatie de constructie unor intrusi care ocupa abuziv o mare parte din terenul statului?
lol lol lol
ce minciuni ce ragaieli ce grohaieli cata nesmtire!
Va amintiti podul ala urias din Genoa care s-a prabusit in Italia?
l-au reconstruit in 15 luni.
penibilul la noi oricum e dus la extrem.
pentru astuparea unei gropi e nevoie de 2 ani, strada Fat Frumos e devastata de ani buni, si e vorba de pus asfalt pe 200 m
pe cand se termina lucrarile trebuie reincepute din nou(vezi strada Poetului care arata ca dupa cataclism nuclear, refacuta abia acum cativa ani), pista de bicilete imbecila, samd etc
Atata pot cercopitecii si pitecantropii sa faca.
rasul p….ii
Ce va mirati ca se va depasi termenul de predare ? Traiti in ROMANIA, tara tuturor posibilitatilor !
Cind ati vazut ceva realizat la termenul promis ? NICIODATA, NIMIC !Vezi STADIONUL, vezi vestitele pasaje, vezi drumurile din judet, etc. Ei au bani de ZILE, de inaugurari (daca va mai fi ceva terminat in judet de catre oficialitati) de protocoale, mese festive, etc. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Nu are rost sa discutam !Buni de gura si…………..ATIT !
Acum doi ani, în mai 2018, administrația comunei Prundu Bârgăului anunța un proiect de schimbare a „feței” comunei. O zonă în care să se construiască o parcare supraetajată, cu 140 de locuri, dar și spații de joacă pentru copii etc.
Banii necesari proveneau din fondurile proprii ale primăriei.
Si, sa nu uitam, PARCARILE SUNT DIN BETON, nu din tabla ambutisata !!!
Oare sa-i trimitem si pe Administratorii Aradului, la o “specializare” la Prundu Bârgăului .???
Neaaaaa…, nu cred ca are rost…, acolo nu cred ca le poate face “training” de cum se iau comisioanele si șpăgile!!!
-
Am uitat sa specific ceea ce era mai important: PARCAREA E DEJA GATA SI FUNCTIONALA !!! In 2 ani , 140 de locuri, structura de beton! Mai au rost alte comentarii…?@