Fără dar și poate, lucrările de reabilitare a Filarmonicii din municipiul nostru, cu fonduri de la bugetul local, este un proiect cu totul aparte. La finele acestor lucrări, arădenii, iubitorii de frumos, de artă, vor avea cu ce se mândri. Șantierul a fost deschis în toamna anului 2015, iar constructorii s-au angajat să finalizeze lucrarea în vara acestui an. Valoarea lucrărilor de construcții este de 17 milioane lei. Proiectul este complex și cuprinde consolidare structură, reabilitare instalații, restaurare, accesibilizare cu ascensor, modernizarea echipamentelor și dotărilor scenei și sălii de concerte. În prezent sunt finalizate consolidările la subsol, scenă și pereții scenei, dar și instalațiile electrice, termice și sanitare. Reabilitarea fațadei principale este realizată în proporție de 90%, iar reparațiile la acoperiș au ajuns la 75% din totalul suprafeței.
Aspectul estetic și cel acustic
Specialiștii care se ocupă de restaurarea picturilor și ornamentelor murale au prezentat în premieră concluziile la care au ajuns după studierea documentelor originale ale edificiului și după descoperirile pe care le-au făcut pe șantier, dar și soluțiile alese pentru sala de concerte și foaierele Filarmonicii. Echipa de restauratori este formată din aproximativ 15 persoane, cu toții absolvenți ai universităților cu profil în restaurare.
„Sala va arăta, cu siguranță, mult mai bine decât înainte. Fiecare monument are o înfățișare și o istorie unică. Deoarece acestă sală a trecut prin mai multe faze de reparații, recondiționări, nicidecum restaurări, aspectul ei a fost schimbat destul de mult. Avem o sarcină dificilă și în egală măsură foarte plăcută. Sala va fi mult mai sobră. Dincolo de aspectul estetic, în recondiționare trebuie să ținem cont și de aspectul acustic al sălii. Vom avea zone mari, luminoase, care vor contrasta cu zone de accent, care vin în favoarea suprafețelor foarte mici, cu poleitură de aur. Am ajuns la această propunere prin sondaje și teste de curățare succesive, pe care le-am realizat pe întreaga suprafață interioară, atât pe scenă, în sală, cât și în foaier”, a declarat prof.univ. Anamaria Baciu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!