Pandemia va duce la o criză economică. Acest lucru este clar. Dar sunt companii care vor şi pot să supravieţuiască. Însă sunt împiedicate tocmai de autorităţi. Reprezentanţii câtorva zeci de firme din vestul judeţului, respectiv din Nădlac, Semlac şi Pecica, au semnat şi ştampilat o cerere depusă la Prefectura Arad de către consilierul judeţean Adrian Butunoi, cerere prin care se solicită permiterea circulaţiei traficului greu şi pe DN 7, nu doar pe autostradă, cum se întâmplă acum. Firme din domeniul de servicii sau alimentaţie publică, respectiv spălătorii auto, vulcanizări, parcări auto, alimentări, farmacii, case de schimb valutar, restaurante sau fast-food-uri s-au alăturat acestui demers. Butunoi, care deţine şi el o spălătorie auto, spune că „noi vrem să muncim, vrem să producem bani, vrem să ne plătim taxele şi impozitele către stat, dar nu suntem lăsaţi de către autorităţi. Nu vrem să trimitem oamenii în şomaj”. Potrivit acestuia, în prezent, aproximativ 300 de persoane sunt în pericol de a intra în şomaj, dacă tirurile nu vor putea circula şi pe drumul naţional. Pentru că, vrem să credem sau nu, şoferii de tiruri susţin financiar zeci de firme din vestul judeţului, plătind servicii sau produse oferite de către agenţii economici din localităţile menţionate mai sus.
Şi cererea
Ce se specifică în cererea depusă la Prefectura Arad? „Subsemnatul Butunoi Adrian, în calitate de administrator al firmei (….), sunt mandatat de agenţii economici menţionaţi mai jos pentru a solicita Instituţiei Prefectului Judeţului Arad şi Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Arad permiterea accesului tirurilor de marfă de pe autostrada A 1, la Pecica spre Nădlac, pe DN 7/E 68”. Practic, spune Butunoi, autorităţile au decis interzicerea coborârii tirurilor de pe autostradă la Pecica şi, implicit, circulaţia acestora pe DN 7, spre Nădlac. „Reprezentanţii administraţiei din Pecica spun că nu au solicitat închiderea traficului. Reprezentanţii Prefecturii spun că încearcă, astfel, să ne protejeze. Dar nu fac decât să omoare afacerile care, târâş, încă mai merg”, a mai spus consilierul judeţean.
La jumătate
Întrebat cât de mult i-a fost afectată afacerea de interzicerea traficului greu pe DN 7, Butunoi spune că cifra de afaceri i-a scăzut cu 50 la sută. „În cazul meu, activitatea s-a redus cam la jumătate. Sunt cazuri, însă, printre firmele care au semnat această cerere, în care scăderile au fost mai mici, dar şi mai mari”, a încheiat consilierul judeţean.
Trimite articolul
XAha, deci traficul de tigari se facea pe la vama de pe drumul national.
Bine de stiut.
Deci, economia tärii se bazeaza tocmai pe spalatoriile auto si vulcanizari, care lucreazä numai la negru. Posibil cä problema este exact traficul de tigäri. Sant doua dosare: Panä, Marza .. oare pe unde au fäcut traficul de tigäri oamenii legii, cä nimeni nu a fost capabil sä identifice cum au ajuns tigarile la politisti-or fi picat din cer.
-
Dar ai tu dovezi ca lucreaza la negru? Ai sesizat undeva?
Chiar daca ar lucra la negru, cel putin genereaza venituri pentru angajati, care tot vor fi taxate prin tva si alte taxe cand cumpara mancare, haine,platesc cheltuieli…dar mintea ta de comunist nu poate pricepe..-
ce dovezi se stie la fel cei carw dau salarul minim 99 la suta se bazeaza pe ciubuc..
-
de aia s a facut autostrada sa vreti traficul greu prin oras?problema e ca nu mai pureti pune magnetul sa fiti controlati!
Oamenii din Nadlac acum o saptamana si ceva era amarati ca devin contaminati de covid datorita circulatiei prin pct de frontiera. Ok parca a fost inchisa. Si acum, firmele de la ei din localitate cer redeschiderea vamii. Oare cine castiga din aceasta disputa? Ciudat conflict
Sunt societăți comerciale care au închis conplet activitatea in aceasta perioada, nu generează 50% mai mult sau mai putin, generează 0, și înțeleg situația, dar tu ca și consilier județean sa spui sa redeschizi un punct vamal ca spălătoriile și mici afaceri de familie piese auto, restaurante, etc generează venituri mai mici, denota inca o data calitatea oamenilor politici din administrația acestui județ și implicit al municipiului Arad.Exista niște reglementări privind culoarele verzi de transport date prin Ordonanțe,exista reglementări privind distanțare socială, exista reglementări privind modul dr deplasare și situațiile clare in care se pot face, dar ce contează, hai sa nu le respectam ca noi suntem intangibili la boala, și bun simt!As fi curios cu cât participa la bugetul statului aceste firme încât aduc argumentul dorinței de a munci sa plătească taxe .Fac acest comentariu in speranța ca oameni înțeleg ca efortul de a nu interacționa și a sta acasa trebuie sa fie concentrat ptr a scapă cât mai repede din aceasta situație și a începe munca cu toții!Si da sunt și eu un antreprenor care am trimis in concediu și șomaj tehnic 80 %din angajațiSarbatori fericite!
Ce vrajeala! Evazionistii din Arad s-au gasit acum… nu le mai ajung veniturile sa dea spaga sa ii lase lumea in pace! Las ca ei si asa isi platesc in acte cu minim pe economie soferii! Nu e pierdere mare la buget… se mai curata si economia asta!
caly, nici o reactie din partea ta? acuma nu mai esti amenintat de infectare?
sau te-o fi mituit cineva sa-ti tii gura? cat ai primit? 20 de lei? cat? 50?
-
Ala-i un retardat pana si o c-va de pe centura face mai mult. ma mir ca poate scrie aici fara sa fie asistat, cine mai stie, poate chiar este asistat de altcineva. ignora-l si gata