Până la sfârșitul lui ianuarie arădenii care doresc să își exprinde părerea privind serviciile pe care le oferă Fiscul o pot face completând un chestionar. Chestionarul are ca scop aflarea opiniei contribuabilior despre serviciile puse la dispoziția lor de către ANAF și „ne poate ajuta să îmbunătățim pe viitor aceste servicii”, după cum explică cei de la ANAF.
O dată pe an
Sondajul este unul anual și abordează atât situația actuală a serviciilor oferite de ANAF, cât și modul în care contribuabilii interacționează cu Fiscul prin diferitele canale de oferire a serviciilor. Chestionarul cuprinde întrebări despre aprecierea generală asupra serviciilor ANAF, precum și întrebări specifice despre anumite servicii oferite în mod electronic, costurile de conformare cu obligațiile fiscale, depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice și modalitățile de plată în relația cu fiscul.
„Toți contribuabilii, persoane fizice sau juridice, sunt invitați să răspundă acestui chestionar. De asemenea, reprezentații contribuabililor (consultanți, contabili, avocați etc.) pot răspunde din perspectiva experienței lor profesionale. În legătură cu acest chestionar, prin serviciile oferite de ANAF înțelegem modul în care ANAF, inclusiv structurile subordonate, asigură contribuabililor posibilitatea îndeplinirii obligațiilor fiscale. Serviciile ANAF pot fi oferite prin canale multiple, adică direct la sediile instituției, prin portal, telefonic, prin corespondența scrisă etc. Păstrarea confidențialității este foarte importantă pentru noi. Acest chestionar este anonim, iar răspunsurile vor fi analizate doar din perspectivă statistică. Prin acest chestionar, ANAF nu solicită și nu colectează date cu caracter personal”, mai explică cei de la ANAF.
Chestionarul rămâne deschis până la data de 30 ianuarie 2025, iar rezultatele pe scurt ale prelucrării răspunsurilor la chestionar vor fi publicate pe portalul ANAF.
Durata estimată pentru completarea chestionarului este de 10-15 de minute.
Citiți principiile noastre de moderare aici!