ARAD. Fiscul se mută în mediul virtual. Spațiul Privat Virtual (SPV) devine instrument obligatoriu în relaționarea contribuabil – Fisc, începând cu 1 martie. Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara a subliniat că începând cu 01.03.2022, documentele transmise de către persoanele juridice, asocierile şi alte entități fără personalitate juridică, P.F.A-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale se va face, exclusiv, prin intermediul Spațiul Privat Virtual (SPV). Această modificare este reglementată prin OG nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale publicat în Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.
Depunerea clasică nu va fi luată în considerare!
„În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.
Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual până la data de 01 martie 2022, dată după care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online, pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot apărea dacă un document trebuie depus sau înscris într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic şi nu prin SPV (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, apariția unor amenzi, etc.)”, a mai subliniat Fiscul.
Serviciu gratuit
Serviciul on-line „Spațiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil 24 h/24 h, 7 zile/7 zile şi care pune la dispoziția contribuabililor acte administrative, precum şi alte documente, emise automat sau la cerere. La rândul lor contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV, declarații fiscale, precum şi diverse cereri sau sesizări.
Înregistrarea în „Spațiul Privat Virtual” se efectuează direct pe https://pfinternet.anaf.ro sau pe www.anaf.ro în secțiunea „Spațiul Privat Virtual”, rubrica „Înregistrare Utilizatori Persoane Fizice şi Juridice” cu ajutorul unui user şi a unei parole pentru persoanele fizice sau cu certificate calificate pentru persoanele juridice și alte entităţi fără personalitate juridică conform prevederilor OMF nr. 660/2017 cu modificările şi completările ulterioare. În situația în care contribuabilii dețin un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF, autentificarea în Spațiul Privat Virtual se face cu ajutorul acestuia.
Alte detalii
Informații suplimentare se pot obține: prin Formularul Unic de Contact aferent link-ului:
https://www.anaf.ro/asistpublic/; telefonic , apelând Call Center-ul de asistență al ANAF, la nr. 031.403.91.60 la structurile de asistență pentru contribuabili, din cadrul unităților fiscale teritoriale; telefonic, la numerele de telefon aferente unităţilor fiscale teritoriale.
Trimite articolul
XDar platforma cand se va actualiza? Sau ramane tot un site din 1998 in care habar nu ai cum sa gasesti ce cauti (ca la aproape toate institutiile publice).
Incet ,incet moneda electronica si chipul… Asta se dorrste de la UE .
In concluzie si un amarat de agricultor sau crescator de animale va trebui sa-si cumpere calculator si internet.Iar imbogatim companiile mari.Ca sa -ti faci certificat calificat trebuie sa platesti o firma privata la care anual platesti abonament.De ce nu fac finantele acest lucru si certificatul sa fie valabil pe toata durata existentei firmei,ong,pfa……asa cu este normal.