Arad. Multe întrebări legate de situația pasajelor de la Arad. Multe acuze și așteptări legate de cele două obiective de mare interes pentru județul Arad, dar și pentru cei care tranzitează orașul. Deputatul arădean PSD, Flavius Măduța a solicitat un răspund oficial de la CNADNR legat de trei subiecte fierbinți pentru județ: situația pasajelor și lucrările de reparații la DN7.
„Am dorit să obţin un răspuns oficial legat de situaţia celor două pasaje de pe centura Aradului şi de lucrările la DN 7. Din păcate, în privinţa pasajelor, aşa cum se poate observa din răspunsul CNADNR, suntem tributari modului în care au fost alocate aceste lucrări în timpul guvernării PDL, unor firme care nu pot sau nu doresc să lucreze. Deşi sunt bani alocaţi, problemele juridice împiedică derularea lucrărilor în ritm normal. Pentru pasajul din Micălaca contractul este reziliat şi se reia procedura de licitaţie. La pasajul de la CET, firma care a câştigat licitaţia intră în penalizări pentru întârziere. În ceea ce priveşte starea proastă a DN 7, există promisiunea CNADNR de a interveni pentru reparaţii cu mixtură asfaltică de îndată ce se încălzeşte vremea”, a spus deputatul Flavius Măduţa.
Răspunsurile CNADNR
Legat de cele două pasaje de la CET, CNADNR a explicat: „Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad, peste liniile CF Brad-Oradea-CF Curtici- DJ 709B” – stadiu fizic 62,0%. Deoarece termenul de finalizare al lucrărilor era data de 27.08.2014, constructorul neîncadrându-se în aceste termen, începând cu data de 28.08.2014 constructorul se află sub incidenţa aplicării penalităţilor de întârziere, conform prevederilor contractuale. Termenul de finalizare al lucrărilor asumat de constructor este 31.05.2015
Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad, (DN 7 Km 540+248), peste CF Arad-Bucureşti” – stadiu fizic: 25,2%. Contractul de lucrări este realizat cu data de 28.11.2014. În cursul trimestrului I se va demara procedura de achiziţie publică pentru elaborare expertiză tehnică în vederea stabilirii lucrărilor rămase de executat, urmând ca dupa finalizarea acesteia să se demareze achiziţia de lucrări. În consecinţă, la această dată nu putem estima o dată a finalizării lucrărilor la acest obiectiv” se specifică în răspunsurile CNADNR-ului.
Referitor la starea deplorabilă a drumului național DN7, compania a precizat: „Ultima lucrare de reabilitare a drumului naţional DN 7 s-a derulat pe perioada 2007-2009 de S.C. SPEDITION UMB S.R.L Bacău în baza contractului de reabilitare Consolidare DN 7 Km 352+000 – Km 596+630, Orăştie – Nădlac. În prezent, întreţinerea sectoarelor de drum menţionate se efectuează de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă atât pe timp de iarnă cât şi pe timp de vară, prin programe de întreţinere curentă specifice fiecărui sezon. Referitor la defecţiunile semnalate, menţionăm faptul că, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara execută lucrări de reparaţii cu mixtură stocabilă specifice sezonului rece prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă pe timp de iarnă. Aceste lucrări au caracter provizoriu, urmând ca, la încheierea sezonului rece, aceste sectoare să fie refăcute prin execuţie de lucrări de plombări gropi cu mixtură asfaltică.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!