În cadrul proiectului „Motivând, progresăm!”, finanţat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale prin programul Erasmus+, acţiunea cheie 1 – Proiecte de mobilitate în domeniul educației școlare, s-a desfășurat, recent, prima mobilitate a cadrelor didactice de la Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” Almaș. Astfel, patru profesori au participat la cursurile „Spice up formal education!”, respectiv „Vitamin C boosts education”, susținut de furnizorul Edu2Grow din Portugalia.
Alături de cadre didactice de diverse specialități din țări precum Italia, Belgia, Turcia, Lituania, Letonia, Slovenia sau Ungaria, profesorii care au participat la acest proiect și-au dezvoltat competențe privind integrarea unor metode, activități și instrumente non-formale, în mediul formal, în scopul creșterii motivației elevilor pentru propria formare și implicare în comunitatea din care fac parte.
Mărturiile participanților la cele două cursuri arată impactul asupra dezvoltării personale și profesionale, interesul pentru aplicarea cunoștințelor asimilate și pentru integrarea noilor metode sau mijloace de învățare în activitățile desfășurate cu elevii.
Excelentă oportunitate
Prof. Talida Pop: „Participarea la aceast curs internațional a fost, de fapt, o excelentă oportunitate de a ne angaja în noi experienţe de învăţare, de a conştientiza, dacă mai era nevoie, că învățarea poate fi eficientă și mai ales, rapidă, atunci când este participativă și distractivă. Ca să nu mai spunem că devine și mult mai motivantă”.
Prof. Cristina Crişan: „Activităţile desfăşurate în cadrul acestui proiect au facilitat schimburi de idei referitoare la metode non-formale de învăţare între cadre didactice provenind din ţări europene cu sisteme de învăţământ diferite, de culturi diferite dar având, cu toţii, aceeaşi prioritate: menţinerea unui interes constant ridicat pentru învăţare, pentru dezvoltare personală, pentru valorizarea potenţialului individual şi de grup în şcoală şi în comunitate. Pe lângă valoroasa experienţă profesională am dobândit şi o excepţională experienţă personală: am întâlnit oameni deschişi la minte şi la suflet, interesaţi să relaţioneze armonios cu ceilalţi. «Colaborare», «toleranţă», «prietenie» sunt doar câteva dintre conceptele ce pot fi asociate acestui stagiu de formare.”
Prof. Ioan Slev: „Programul de formare din Portugalia a fost pentru mine un câștig din toate punctele de vedere. În privința interculturalității, acesta mi-a permis să cunosc personal oameni cu alte credințe (catolică, islamică) despre care eu le predau copiilor la clasă, iar în planul educației non-formale este suficient să amintesc că formarea religioasă a elevului se conturează în mare parte în afara sălii de clasă.”
Prof. Alin-Adrian Dronca: „Din punctul meu de vedere, utilitatea acestui proiect constă în schimbul intercultural dintre participanți. Aici m-a impresionat semnificațiile diferite ale gesturilor uzuale folosite în diverse culturi. Utilizarea limbii engleze pentru comunicare a dus la înbunătățirea propriei mele exprimări. De asemenea înzestrarea cu mijloace și metode nonformale de lucru ce pot fi adaptate mediului educațional formal este un real câștig pentru mine.”
Impact pozitiv
În concluzie, activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect au avut un impact pozitiv asupra tuturor participanților, care s-au întors îmbogățiți, atât din punct de vedere al experienței profesionale cât și din punct de vedere al relațiilor interumane stabilite pe parcursul celor nouă zile petrecute împreună.
Citiți principiile noastre de moderare aici!