Dacă v-am informat despre primele zile ale Turului Sibiului, vă invităm să citiți relatarea de la fața locului, exclusiv pentru Aradon, a lui Ciprian Filimon.
„Sper că nu v-am plictisit de atâtea povești cu cicliști, dar am rămas dator cu restul Turului Ciclist al Sibiului…
În cadrul semietapei 2 B care a avut loc duminică după amiaza, o probă de contratimp individual care s-a desfășurat pe străduțele întortocheate ale Sibiului vechi, concurenții s-au luptat să realizeze un timp cât mai scurt. Câștigător a fost britanicul Max Walker, care l-a devansat pe următorul clasat cu doar 3 sutimi de secundă. Părea că lucrurile sunt deja clare. Se contura deja clasamentul general.
La ședința de luni dimineață dinaintea Etapei a 3-a arbitrul UCI a recomandat atenție sporită tuturor, spunea că el consideră că cel care va câștiga această probă, va câștiga concursul.
Etapa asta e numită de organizatori Etapa Regină. Eu nu știu dacă e regină, dar e cutremurător de grea. Cu plecare din Piața Mare din Sibiu, am parcurs drumul până la Sighișoara pe unde caravana a trecut ca o furtună, întorcându-ne către Munții Făgăraș ce începeau să se întrezărească tot mai clar în depărtare. Până am ajuns la Cârțișoara, parcuseserăm 177 de kilometri. Iar greul de-abia începea. Participanții aveau de urcat peste 1500 metri diferență de nivel pe versantul nordic al vestitului Transfăgărășan, până la tunel.
Micul grup de evadați a fost prins de pluton și vedeam din nou o hoardă compactă de cicliști repezindu-se în sus, în urma noastră. Odată cu începerea urcării, au început și încercările de a se desprinde de grupul principal. Cu totul neașteptat, ecuadorianul Jonathan Klever Caicedo de la echipa continentală Petrolike a reușit să treacă primul linia de sosire de la Bâlea, în fața lui Van Eetvelt si a lui Florian Lipowitz.
Imaginile cu cicliștii pe meandrele Transfăgărășanului au fost de vis, iar susținerea fanilor români a fost impresionantă. Bravo!
La coborârea spre Sibiu, cu arbitrul UCI în mașină a trebuit să oprim. Într-o curbă, un urs care nu era din pluș, scotocea prin șanțul de la marginea drumului. Senzație pentru olandez, care ne-a mărturisit că și-a dorit foarte mult să vadă un urs. Și-a făcut un selfie din mașină cu ursul și a trimis rapid poza familiei. În spatele nostru, vreo 10 mașini de la diverse echipe s-au adunat ca la urs, vorba aia. Bine că nu au folosit blițuri, că se lumina tot muntele…
Faptul că Jonathan Caicedo a câștigat Etapa a 3-a, a bulversat punctajul general. Astfel, Etapei a 4-a i-a crescut importanța. Marți traseul a plecat din nou din Piața Mare și a avut un parcurs compus din două bucle prin Mediaș și Târnăveni. În cea mai fierbinte zi a concursului, un grup de concurenți a evadat în fața plutonului și a parcurs cea mai mare parte a traseului cu un avans oscilant de 1-2 minute. Printre ei, tânărul român Andrei Cărbunarea, un ciclist de care vom mai auzi. De altfel, s-a clasat pe primul loc in clasamentul general al concurenților români, urmat de Emil Dima și Tudor Căzăceanu.
Pe ultimii 20 de kilometri ai traseului (de 193 km) lucrurile au început să se precipite, plutonul a ajuns evadații din urmă și a început o luptă dură pentru primele locuri. Cu toate astea, deși au fost mici desprinderi, plutonul a intrat compact spre finish.
Un aspect interesant a fost că, deși câștigătorul etapei fusese anunțat de către prezentator, au existat contestații. Concurenții au reclamat că cel care trecuse primul linia de sosire a încălcat reguli, împiedicând alți cicliști să depășească, în mod nesportiv. După consultări destul de lungi, arbitrii au admis contestațiile, iar ordinea trecerii peste linia de sosire nu a mai corespuns cu ordinea pe podium. Astfel, locul 1 a fost adjudecat de italianul Giacomo Nizzolo de la Q36.5 Pro Cyclig Team, urmat de canadianul Riley Pickrell (coechipier cu Cris Froome, care, deși a participat, nu a reușit să aibă rezultate notabile) de la Israel – Premier Tech și de irlandezul Finn Cockrell de la Volkerwessels (huh, ce greu am scris numele ăsta) Cycling Team.
În clasamentul general al Turului Sibiului 2024, în urma cumulării punctajului realizat în toate etapele, marele câștigător este germanul Florian Lipowitz, de la Red Bull – Bora – Hangrohe, urmat pe locul al doilea de norvegianul Andreas Leknessund de la Uno-X Mobility și de George Bennet de la Israel – Premier Tech.
Ar mai fi multe de spus, dar aș vrea doar să notez remarcabila organizare a Poliției Rutiere, a Poliției Locale și a Jandarmeriei. Atât din Sibiu, cât și din celelate localități prin care am trecut. Practic, în fiecare localitate am avut Poliție în fiecare intersecție. Orașele au fost literalmente înțesate de organe de ordine, iar pe tot drumul am avut câte două autospeciale deschizătoare de drum. Felicitări sincere, bună treabă!
Organizatorii evenimentului au avut o treabă deosebit de grea de făcut. Să organizezi un asemenea eveniment nu e puțin. Provocările, greutățile si riscurile sunt mari și greu de depășit. Ai de coordonat o mulțime de oameni, de gestionat o grămadă de probleme. Bravo și la mai mare!
Ca mulțumire că ați avut atâta răbdare cu mine, vă las mai jos semnificația culorilor tricourilor pe care le câștigă (și le poartă în următoarea etapă) cicliștii:
Tricoul albastru este purtat la ceremonia de premiere de ciclistul care conduce in clasamentul individual pe puncte.
Tricoul alb cu buline albastre este purtat de rutierul cu cel mai bun timp, incluzând bonificaţiile şi penalităţile, în clasamentul general individual U23.
Tricoul verde este purtat de ciclistul care conduce în clasamentul general al sprinturilor.
Tricoul roșu este purtat la ceremonia de premiere de rutierul român cu cel mai bun timp în clasamentul general individual.
Tricoul portocaliu este purtat la ceremonii de cel mai bun rutier în clasamentul combinat.
Tricoul alb este purtat de ciclistul care conduce in clasamentul general al cataratorilor.
Tricoul gri este purtat la ceremonia finală de cea mai bună echipă.”
De la Turul Sibiului, pentru Aradon, Ciprian Filimon.
Citiți principiile noastre de moderare aici!