ARAD. Lucrările la tunelul de cale ferată de la Bata, parte a unui mega-proiect de modernizare a liniei de cale ferată de la intrarea în ţară, din Curtici, şi până la Bucureşti, sunt avansate faţă de grafic, iar circulaţia pe noua linie ferată ar putea fi deschisă încă din anul 2022. Asociaţia Pro Infrastructura estimează că lucrările la proiectul de modernizare a căii ferate dinspre Ghioroc la Bârzava, apoi spre Ilteu şi, mai departe, spre Simeria sunt realizate în procent de aproximativ 60 la sută, inclusiv lucrarea la tunelul de la Bata. Există o posibilitate ca la sfârșit de 2022 să circulăm prin tunel si pe noul traseu, potrivit Asociației Pro Infrastructura. Tot anul viitor ar putea fi deschise cele două poduri noi peste Mureș, de 435 de metri și 384 de metri, de la Conop, care vor fi translatate peste Mureș în zilele următoare. Trebuie precizat că podurile au fost construite pe uscat, iar acum, cu utilaje speciale, vor fi împinse peste râu, urmând să îşi ocupe poziţiile definitive.
„În județul Arad se derulează lucrări foarte mari la infrastructura de cale ferată. Circulația pe noua variantă Bârzava-Vărădia de Mureş este dependentă de tunelul de la Bata (603 metri) din care s-a forat mai mult de jumătate. Din păcate, constructorul a sesizat la Ministerul Transporturilor probleme birocratice la ambele capete (exproprieri, acord de mediu revizuit, scoatere din circuitul forestier), care cad în sarcina CFR. Ce pot să spun este că la tunelul feroviar de la Bata se lucrează neîntrerupt”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, referitor la respectivul tunel.
Reamintim că modernizarea subtronsonului de cale ferată Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu, din care face parte şi tunelul de la Bata, costă 1,76 de miliarde de lei şi este finanţată din fonduri europene nerambursabile. Lucrările au demarat în anul 2018, iar finalizarea lor ar putea fi „bifată” la finele anului viitor.
Trimite articolul
XDar despagubirile pentru oamenii care au ramas fara terenuri/gradini pe cand? Primariile continua sa taxeze oamenii pe terenuri care ori nu mai exista ori nu pot fi folosite.
-
Nu e nimeni curios de sclavii masinariei mafiote, numita si “Statul Roman”, ca au ramas fara terenuri si ca li se iau banii incontinuare pe ele. Pe principiul, daca vrei, da-ne in judecata 🙂
deocamdata pe la Bata si nici prin satele apartinatoare de Bata nu trece nici un tren
care va fi linia aceasta noua?
-
E departe de Bata (2km) + scopul liniei este sa avea trenurile cu o viteza medie mai buna decat acum, deci evident nu se poate construi o gara la fiecare sat din parcurs…
-
unde trece acest tunel ca sa zic asa ? dincolo sau dincoace de Mures?
-
“Pe Banat “!
-
-
dejeaba tunel, daca nu ai voie sa iei bicicleta cu tine pe tren… platesti de 4 ori biletul intreg doar epntru bicicleta… serios…