Solicitarea de rambursare a Taxei pe Valoarea Adăugată este urmată de un control al inspectorilor fiscali, control prin care Fiscul urmărește legalitatea deconturilor solicitate de agentul economic. De cele mai multe ori firmele se aleg cu amenzi și sume suplimentare de plată.
O astfel de situație a fost depistată în urma unei inspecții la un agent economic din Arad ce are ca obiect de activitate „Fabricarea de mobilă pentru birouri și magazine”.
Fără acces la documente
„Inspecţia fiscală parţiala a fost efectuată în baza informaţiilor existente la dosarul fiscal al societăţii, organele de inspecţie fiscală neputând contacta niciun reprezentant legal. Organele de inspecţie fiscală, neputând intra în posesia documentelor contabile, au considerat nedeductibile toate cheltuielile înregistrate în balanţele contabile întocmite, cu excepţia cheltuielilor cu salariaţii.
Astfel, a fost recuperată pierderea fiscală, stabilindu-se în sarcina societăţii un impozit pe profit suplimentar, majorări de întârziere şi penalităţi”, a explicat Marius Drăgănescu, directorul DGFP Arad.
În ceea ce privește TVA, deoarece societatea nu a pus la dispoziţia organelor de inspecţie fiscală actele şi documentele contabile, „nu i s-a acordat deducerea taxei pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor care nu pot fi justificate potrivit legii”.
În cele din urmă, Fiscul a stabilit sume suplimentare de plată cu o valoare totală de 3.788.166 lei printr-o decizie de impunere. Mai mult, pe numele agentului economic a fost întocmită și o sesizare penală, precum și propunerea includerii societății în lista contribuabililor inactivi, întrucât inspectorii fiscali au considerat a fi întrunite elemente ce constituie evaziune fiscală.
Controlul în cifre
Perioada verificată: 01.03.2009 – 30.09.2011.
Obligații suplimentare: impozit pe profit – 676.470 lei, taxa pe valoarea adăugată – 2.190.714 lei, accesorii – 920.982 lei.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!