Aplicația online „MyArad”, lansată de municipalitate în urmă cu un an, a devenit locul în care arădenii sesizează probleme de tot felul ce intră în competenţa municipalităţii. Zeci de sesizări se află postate în permanenţă pe aplicaţia accesibilă pe pagina web a Primăriei Arad. Numai că multe dintre acestea îşi găsesc rezolvarea doar cu vorba, pentru că pe teren nu se îmbunătăţesc lucrurile.
În foarte multe cazuri, Primăria etichetează drept „soluţionate” sesizări care abia au fost preluate, răspunzând astfel: „Situaţia semnalată de dumneavoastră va fi verificată în teren şi vom anunţa operatorul economic responsabil pentru remediere”. „Apare ca soluţionată în aplicaţie. Serios? Trimiteţi pe cineva, vă rog, să verifice!”, scrie un arădean, care reclamase că „trecerea la nivel cu linia de tramvai este impracticabilă pe alocuri”, pe Calea Timişorii. O altă problemă semnalată de utilizatori este aceea că funcţionarii şterg efectiv sesizările, fără să ofere un răspuns.
„Sesizarea făcută anterior ați șters-o, dar șuruburile din trotuar sunt tot acolo. Numai bune de împiedicat în ele”, a scris un bărbat din Aradul Nou.
Mulţi dintre arădenii care folosesc aplicaţia online se plâng că sesizările făcute nu şi-au găsit rezolvarea. Unii, mai insistenţi, au revenit cu postările, astfel că probleme semnalate anul trecut pot fi citite şi astăzi, fiind readuse periodic la cunoştinţa administraţiei locale, pentru că în teren nu şi-au găsit rezolvarea.
“A mai trecut un an în care nu s-a făcut nimic, revin cu aceeaşi postare! Lipsa oricărui trotuar în porţiunea semnalizată de mine. Nici pistă de biciclete nu există în acea zonă, care face legătura între trei cartiere. S-au făcut lucrări edilitare la stradă anul trecut în aceea porţiune, nimeni nu a văzut starea de fapt, pietonii şi bicicliştii nu contează, după cum se vede!”, scrie un arădean, cu referire la strada Ştefan cel Mare (Aradul Nou), în zona trecerii spre Sânicolau Mic şi Subcetate.
“Am revenit cu problema ce am raportat-o în iarnă. Luminile de pe stradă se sting şi se aprind intermitent”, scrie un locuitor de pe strada Imaşului.
“Aici au mai fost făcute sesizări despre o groapă mare în care s-a aruncat doar o lopată de asfalt şi nu s-a reparat complet. Vă rog redeschideţi sesizarea şi cereţi soluționarea de calitate a problemei”, scrie şi un locuitor din Gai.
Peste 50 de nemulțumiri online
Aplicația poate fi accesată de pe orice computer, telefon mobil sau tabletă la adresa http://mycity.primariaarad.ro. În momentul accesării, apare o hartă a orașului, pe care sunt marcate problemele semnalate de arădeni, iar din meniu se poate selecta adăugarea unei sesizări. Conform responsabililor Primăriei, reclamaţiile au termen de soluționare 30 de zile, timp în care sunt marcate pe hartă cu roșu. Cele rezolvate, marcate cu verde, rămân vizibile doar cinci zile de la data soluționării. În fiecare moment, cel puțin 50 de astfel de marcaje apar pe harta orașului, dar sunt zile în care există peste o sută de reclamații active, semn că arădenii vor să pună la treabă administrația locală. Mai rămâne ca şi responsabilii locali să iasă efectiv din birouri şi să rezolve problemele semnalate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!