Exact de la acel articol a plecat și un cititor al Jurnal arădean/www.aradon.ro, care și-a documentat, timp de o lună, traseul pe care-l parcurge zi de zi în drum spre muncă și de la muncă spre casă.
„Singurele piste de biciclete cu adevărat practicabile sunt cele de pe Malul Mureșului, unde nu riști să te lovească vreo mașină sau să trebuiască să ocolești tot felul de autovehicule lăsate pe pista de biciclete. În rest, e haos. Vin zilnic din Gai, de regulă pe traseul Vlaicu, Victoriei, Andrei Șaguna. În decurs de o lună de zile am făcut zeci de poze cu mașini parcate pe pistele de biciclete. Am constatat cu amărăciune că respectul pentru bicicliști în orașul acesta este egal cu zero. Dacă nu ai mașină, ești ultimul om și trebuie să te descurci cum poţi. Pe arterele aglomerate, e o adevărată aventură să ocolești mașinile ce blochează pista, pentru că riști să fi i lovit de mașinile care circulă regulamentar. Știu că, de exemplu, în Olanda, bicicliștii sunt protejaţi prin lege, fi ind considerat vehiculul mai slab, prin urmare ceilalţi participanţi la trafi c trebuie să le acorde prioritate, chiar și în zonele în care nu sunt marcate pistele de biciclete. Din păcate, la noi mentalitatea rămâne, în continuare, una învechită. Dacă le atragi atenţia șoferilor care blochează pistele de biciclete, te alegi cu o serie de înjurături, ba unii dintre ei merg până într-acolo încât să te ameninţe cu bătaia. Pentru că, în ochii multora, ești doar un sărăntoc care n-are bani de mașină. Asta în condiţiile în care vorbim despre încurajarea folosirii metodelor alternative de transport, pentru a mai reduce din aglomeraţie și poluare.”
De partea cealaltă, șoferii se plâng de lipsa locurilor de parcare și, evident, au și ei dreptatea lor. Acestea sunt insuficiente pentru numărul mare de mașini, dar parcă ar fi totuși destule, dacă unii ar opta pentru bicicletă sau transport în comun. Însă nu toţi își permita asta, unii au copii de dus la școală și la alte activităţi zilnice, iar transportul în comun nu respectă mereu orarul afișat. Și uite așa, ne învârtim într-un cerc vicios.
„Eu îi înţeleg și pe cei care au mașini, nu au locuri de parcare, trebuie să ajungă urgent undeva, însă rezolvarea nu este să blochezi alţi participanţi la trafic. Noi, bicicliștii, avem parte de cel mai puţin respect, din păcate. Știu că și unii bicicliști încalcă legea și nu sunt de acord, dar acele cazuri sunt mai puţin numeroase. Iar dacă tot vrem să avem un oraș așa zis verde, ar trebui să ni se apere drepturile”, ne-a mai scris cititorul nostru.
Dar iată ce spuneau cei de la Green Comunity pe marginea studiului publicat anul trecut și la care face referire arădeanul nemulţumit:
„Publicaţia GreenCommunity a solicitat primăriilor din marile orașe din România informaţii despre infrastructura dedicată mobilităţii cu bicicleta, respectiv de câţi kilometri de piste de biciclete dispun aceste aglomerări urbane, care sunt planurile de dezvoltare pentru următorii ani și cât de popular este trafi cul velo în rândul populaţiei. 10 dintre cele mai mari orașe din ţara noastră (București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanţa, Craiova, Brașov, Oradea, Arad și Sibiu) au dat curs invitaţiei GreenCommunity. Datele furnizate vorbesc de la sine despre situaţia cel puţin modestă a infrastructurii velo din România, raportându-ne la Amsterdam, capitala Ţărilor de Jos”, se arată pe greencomunity.ro. Conform studiului, cele 10 orașe de mai sus numără împreună 571,1 de kilometri de piste de biciclete, cu aproape 35% mai puţin faţă de Amsterdam (767 de kilometri). Spre exemplu, în București sunt de aproape 24 de ori mai puţini kilometri de piste de biciclete decât în Amsterdam, în timp ce Arad, orașul românesc cu cea mai extinsă infrastructură velo, dispune de o lungime totală de aproape 6 ori mai mică decât capitala Ţărilor de Jos, spun cei care au întocmit topul. „Topul celor 10 orașe analizate este deschis de Arad, autointitulat . Avem cea mai lungă reţea urbană de piste de biciclete din ţară, în lungime totală de 135 de kilometri, din care 18,35 kilometri de piste sunt pe malul râului Mureș și leagă orașul de zona de agrement Lunca Mureșului”, au transmis reprezentanţii Primăriei Arad celor de la GreenCommunity.
Trimite articolul
Xasta e adevarata față a traficului rutier aradean
Multi soferi si soferite nu stiu sa parcheheze paralel cu bordura intre 2 masini si atunci parcheaza oblic junate de masina pe trotuar si jumatate de masina pe carosabil blocand si pista de biciclete. asa cum se vede si merțanul din poza
Intrebare : cum si-au luat permisul auto? cu o simpla plimbare pe bulevard? se pare ca da din pacate
“Singurele piste de biciclete cu adevărat practicabile sunt cele de pe Malul Mureșului, unde nu riști să te lovească vreo mașină”
Adevarat dar la fel ca pistele de biciclete din vlaicu , lumea nu le da prea multa importanta.
Pentru mine personal sunt clasice persoanele cu nasul in telefon care decid brusc sa iti intre in fata.
Ba chiar sunt insultati daca li se atrage atentipa politicos ca au intrat pe pista.
Cidat fiind unii par sa aiba o frica, nu respect, fata de trotinelte electrice si oarecum respecta pista daca aud zgomotul.
In realitate nu sunt doar soferii care nu au respect pentru mijlocaele de transpot alternative, ci o mare parte de oras.
In mod oarecum interesant nu am mai avut parte de poolitie comunitara aroganta care uita ca in absenta unui drum sigur , si trotuarul este o poibilitate in anumite limite.
Dar adevarul este ca la modul general nu prea am mai vazut politia prin oras. Nici macar la ore de varf.
-
Pista de pe Vlaicu e o greșeală. Nu este normal să împart trotuarul cu bicicletele, mai ales când spațiul nu este suficient, în timp ce șoferii au 6 benzi sau chiar 8 benzi lângă Atrium doar pentru ei…
Care piste ?! Acele dungi trasate pe carosabil nu sunt legale ! În ce altă parte ați văzut voi așa ceva , articol făcut de plictiseală !
-
Vezi că în Germania e la fel plasate pistele de biciclete pe șosele in centrul orașului
-
Ce benzi de circulatie ? sunt doar niste lini pe asfalt. Si sagetile alea pe acolo sunt cu scop artistic. Comentariu adus de ignoranta.
Un proiect de milioane de euro și totuși realizat jenant, fara logica.
politia locala e DE-GEA-BA
Cel mai fain ii ca militia trece da nu face nimic. Vezi zilnic tronsonul Bratianu – Potgoria…
Voi vreti sā respecte Legea Circulatiei si cei cu CapMare la Podgoria?PS..Cumpārātori de Diplome si Functii….Jenā Mie
Clar de parcheaza haotic in tot aradu…se pune avariile peste tot si parcheaza ..oprirea interzisa..pista de biciclete..dar sa nu uitam si pe cei cu biciclete si trotinete care au obligatia sa coboarea trecerea de pietoni nu sa mearga pe ea…la fel daca le tragi atentia iti arata semne si merg mai departe
daca s-ar pune stalpisorit pe marginea trotuarelor asemenea ”parcari” nu ar mai avea loc
astea nu sunt piste sunt linii trase pe asfalt.
sifonare de fonduri tipic falkonista , fara avizul politiei si nereceptionate
despre ce vorbim??
daca s-ar pune stalpisori pe marginea trotuarelor asemenea ”parcari” nu ar mai avea loc
Pe Calea A Vlaicu sunt piste dar multi nu le folosesc, prefera ca niste idioti sa riste printre masini si autobuze, sa nu mai vorbim ca semafoarele sunt de cele mai multe ori optionale pt ei, li se pare absolut normal cu bicicleta sa treci pe rosu !!!!!! Multi dintre biciclisti sunt si prieteni cu alcolul……
Dupa ce corectati asta mai vorbim si amendam clar si soferii in egala masura.
Daca vreti piste de bicicleta desfiintati tramvaiele din Arad. Inlocuiti-le cu microbuze electrice.
oricum biciclistii circula cum vor ei, fie ca sunt piste fie ca nu sunt, deci se compenseaza
Multumitii marelui constructor ajuns la Bruxelles a facut si el ceva cu bani europeni o strutocamila pe mijlocul drumului ca la noi la nimeni
Și acum ne da indicații că se pot face investiții cu banii europeni.
Nebunie!! votarati bine cu ochii închiși ani la rândul
Da unde is pistele? Au desenat nuste linii pe banda 1 si le au denumit pista de bicicleta. Bineinteles, banii au fost de parca lar fi construit pe marte.
GreenCommunit ! Cine naiba fabrica bicicleta ? Cine fabrică ținutele voastre, Cine fabrică vopseaua aplicată pe partea carosabilă făcându-ti ție pista pt biciclete etc
Probabil fumați în GreenCommunity iarbă de calitate care nu poluează.
Ați înnebunit cu toții.
Chiar e frumos !O coabitare armonioasă cu oameni, piste cu linii și săgeți,bicicliști, mașini, tramvaie, trotinete, oameni cu câini în lesă ,oameni pe bănci, Mureșul cu multe mesaje….ca în Germania . Dacă și oamenii ar fi ca,, în Germania,, ……
Mi-a deschis un sofer usa in fata, era sa ma loveasca. In loc de scuze, tot eu am fost vinovata ca circul pe drum nu pe trotoar.
Unii soferi nu stiu lucruri de baza…. Nu stiu cum au carnet…. Nu zic ca biciclistii sunt toti perfecti, dar uneori ar trebui sa colaboram mai bine, nu sa dam cvina unii pe altii. Fiecare sa isi vada de drumul lui si sa respecte pe cei din jur
e si normal, la cat de prost au fost gandite