Dacă ești șofer, ai parte din plin de aglomerație și înghesuială. Semafoare cât încape, multe dintre ele inutile, te încurcă la tot pasul. Parapete de beton îți pun integritatea în pericol iar sensuri giratorii răsar în cele mai neașteptate locuri cu putință. Și când crezi că gata, ai ajuns la destinație, deci nu se mai poate întâmpla nimic, începe adevărata distracție: să găsești un loc de parcare. O misiune aproape imposibilă.
Așa că mai bine iei tramvaiul. Așa să fie? O serie de linii au fost desființate, plus că stațiile de tramvai au fost îngustate și amplasate anapoda, parcă în ciuda celor care se străduiesc să „prindă” următorul mijloc de transport. Nu-i nimic, ar zice unii, s-au pus în circulație câteva tramvaie nou-nouțe, fabricate în Arad. Restul de 99 la sută nu contează. Sunt aceleași tramvaie prăfuite, importate pe vremuri din spațiul socialist, folosite și de străbunicii noștri.
Comodă și sănătoasă, chiar trendy, rămâne bicicleta. Ne bucurăm de piste pentru biciclete. Complet nefuncționale, desigur, totuși existente. Îi deranjează atât pe bicicliști, care efectiv ajung în spital din pricina lor, cât și pe șoferi.
Prin urmare, mergem pe jos pentru a avea piciorul frumos. Ce ne facem însă cu aceiași bicicliști care -în lipsă de soluții- ne pot accidenta oricând pe trotuarele municipiului? Să aruncăm o privire în ograda vecinilor din Timișoara. Nu mai puțin de 300 de bicicliști au fost amendați în luna august în orașul de pe Bega, fiindcă au fost prinși pedalând în zona centrală și pe străzile pietonale. Acolo regulile sunt reguli, se aplică, iar traseele și pistele pentru bicicliști sunt făcute cu cap. Să ne mai mirăm atunci că Timișoara a fost aleasă, zilele trecute, capitală culturală europeană?”, spune Galiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!