Arădenii care mai au curiozitatea de a trece pragul centrului comercial Galleria nu mai găsesc mare lucru în acest spațiu imens. Mai există câteva magazine mici, însă mai mulți sunt angajații decât clienții. Intersport, ultimul mare brand, părăsește mall-ul, după ce restul mărcilor celebre s-au retras rând pe rând.
Deși Aradon și Jurnal Arădean au mai scris la începutul lunii februarie despre planurile de relansare, am vrut să vedem ce decizii au fost luate între timp, astfel că am discutat cu managerul centrului comercial, Simona Allice Man.
Numele Galleria, îngropat
Din păcate, în acest moment există doar ideile, pentru că nimic nu a fost decis definitiv. ”În prezent, prioritatea noastră este perfectarea demarării acţiunii de rebranding, care, în mod firesc, va fi urmată de o relansare a noului concept oferit arădenilor”, ne-a spus Simona Allice Man. Se înțelege ușor că rebranding-ul nu a început, pentru că nu s-a stabilit care va fi noul nume al centrului comercial. ”Renunțăm la numele <<Galleria>> pentru că este asociat cu un eșec. Prin acest nume, în ultimii ani s-au adus doar prejudicii afacerii”, a spus noul manager.
Concept diferit
Cu un nume nou, proprietarii actuali vor să aducă și un concept nou pentru Arad. ”Pe scurt, pe înţelesul tuturor şi în pofida oricăror speculaţii, ne dorim ca arădenii să nu-şi mai bea cafelele tocmai la Timişoara, şi nici să mai meargă la shopping în Ungaria. În acest sens, obiectivul nostru final este realizarea unui minicity – un oraş în miniatură în care să poţi face shopping în mod plăcut şi rentabil, unde să poţi bea o cafea sau servi masa, într-un cadru mai mult decât civilizat, beneficiind, totodată, atât de o sală de sport cu dotări de ultim răcnet, cât şi de locuri de joacă pentru copii”, a precizat managerul complexului comercial. Ar urma să apară activități noi pentru Arad, care nu au fost însă dezvăluite.
Negocieri avansate
Cumpărăturile vor rămâne principala atracție în mall, conform planurilor. ”În această perioadă suntem în discuţii cu mai multe marketuri şi hipermarketuri, branduri cunoscute atât la nivel internaţional, cât şi naţional. Momentan, ne aflăm într-un stadiu avansat al analizării acestor oferte şi oportunităţi. Nu ne grăbim tocmai pentru că vrem să demarăm un proiect cât se poate de solid, de fiabil, ancorat în aşteptările şi realităţile oraşului nostru. Tot ce vă pot promite e că vom face alegerea cea mai bună pentru arădeni”, spune Simona Allice Man.
”Management deficitar”
Gradul de ocupare al mall-ului este foarte mic în acest moment. Probabil este cel mai gol mall din România. Managerii nici nu ne-au răspuns cât la sută din mall mai este închiriat. ”Cred că este prea puţin importantă situaţia de acum, în condiţiile în care pregătim, într-un viitor apropiat, rebranding şi relansare. Esenţial este că, în prezent, vorbim despre un patron nou, care are o abordare proaspătă, novatoare. Proiectul nostru – gândit, ca şi concept, la o cu totul altă anvergură – nu are nici cea mai mică legătură cu ceea ce a fost, cu vechiul management deficitar care a reprezentat o veritabilă piatră de moară. Noi construim şi propunem o cu totul altă viziune”, a spus Simona Allice Man, fără să ofere detalii.
Cum era de așteptat, nu ni s-a spun nici cât sunt dispuși patronii să investească în relansarea complexului. ”Cât va fi necesar!”, a spus managerul din Arad.
Și-a pierdut valoarea
Galleria a intrat în proprietatea unei companii de investiții imobiliare – Casa Suprema – în toamna anului trecut. Suma plătită este minusculă, în comparație cu investiția în acest mall. Noii proprietari au plătit 2,1 milioane de euro, în timp ce în 2011, când s-a tăiat panglica, se anunțase că investiția s-a ridicat la aproximativ 70 de milioane de euro. Suma plătită este de 33 de ori mai mică decât investiția inițială, fără să mai socotim sumele imense cheltuite de-a lungul anilor, inclusiv cu activitățile de promovare a complexului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!