ARAD. Privirea îndreptată spre trecutul acestui aşezământ urmăreşte să surprindă momentele principale ale evoluţiei sale de-a lungul celor 50 de ani parcurşi într-un sistem de învăţământ brăzdat de atâtea sinuozităţi. Indiferent de epoci sau conjuncturi, instituţia, prin slujitorii săi, şi-a urmat crezul, acela de a asigura elevilor care i-au trecut pragul o cât mai solidă pregătire pentru ceea ce urmau să devină în viaţă. Rezultatele obţinute au individualizat-o printre celelalte instituţii de profil.
Şcoala Generală nr. 4, care avea să se numească din septembrie 2003 Şcoala Generală nr. 4 Ioan Slavici, şi-a dobândit o poziţie respectată în rândul şcolilor arădene. Onorându-şi selecţionarea în elita şcolilor reprezentative, unitatea a continuat să aibă multiple preocupări care au favorizat iniţiativa, competiţia şi inovaţia. Pot fi amintite în acest sens eforturile făcute pentru asigurarea unui climat interior propice performanţei, de natură să stimuleze energiile intelectuale. Printr-o bună colaborare cu Asociaţia de Părinţi, prin atragerea sponsorilor şi a fondurilor extrabugetare, dar şi prin accesul la unele mijloace bugetare s-a găsit calea spre consolidarea bazei materiale al cărei rol în procesul educaţional nu poate fi tăgăduit.
Făcând un apel la statistici, ni se dezvăluie că şcoala a pregătit sute de serii de elevi, care n-au făcut decât să confirme valoarea constantă a nivelului lor de pregătire. În palmaresul şcolii se mai cer a fi amintite sutele de premii şi menţiuni obţinute la olimpiadele şcolare şi concursuri.
Această şcoală şi-a pus amprenta asupra personalităţii miilor de tineri care au absolvit-o, fiind incontestabil meritul atâtor învăţători şi profesori, mulţi trecuţi în eternitate, care s-au străduit să modeleze caracterele, dăruindu-le învăţătură. De aceea, lor, slujitorilor şcolii de ieri şi de azi, li se cuvin recunoştinţa şi consideraţiile celor la a căror educare au contribuit, precum şi preţuirea întregii societăţi.
Desigur că în vederea obiectivelor propuse s-au impus acţiuni conjugate privind îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale. Edificiul şcolii, dotările, terenurile sportive se cer menţinute permanent în stare optimă de funcţionare. Conştientă de nevoia unei susţineri materiale solide din partea societăţii, şcoala avansează ideea cultivării unui management profesionist.
Fie ca preţuirea arătată şcolii de societate să-şi valorifice cât mai grabnic rezultatele, răsfrângându-se asupra noastră a tuturor, prin ridicarea calităţii actului instructiv – educativ şi pregătirea, pe această cale, a generaţiilor viitoare, la nivelul cerinţelor şi exigenţelor mileniului III.
prof. Ioan Mureşan
Citiți principiile noastre de moderare aici!