Anunţul că lucrările la autostrada Arad-Timişoara vor fi sistate din cauza neplăţii facturilor a creat o adevărată tornadă în jurul tronsonului cu pricina. Mai mulţi inspectori ai Gărzii de Mediu şi ai Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale au început controalele pe şantierul autostrăzii. Motivul îl reprezintă umplutura folosită pentru autostradă, respectiv un pământ roşiatic cunoscut sub denumirea de 4B. Respectivul pământ să găseşte sub stratul de sol vegetal, iar, pentru exploatarea lui, este nevoie de realizarea unor gropi gigantice. Iar societăţile care exploatează acest pământ sunt obligate, conform legii, să plătească statului român 0,4 euro pentru fiecare tonă excavată. Pe traseul autostrăzii Arad-Timişoara au fost depistate mai multe locuri de unde acest pământ a fost scos fără niciun fel de autorizaţie, iar, pe alocuri, dealuri întregi au fost „rase” pentru extragerea materialului cu pricina.
Chemaţi de Poliţie
Primele controalele ale Gărzii de Mediu Arad (GM) au avut loc în după-amiaza de marţi. Inspectorii GM au fost solicitaţi de către ofiţerii Poliţiei Economice să efectueze controalele. „Ne-am deplasat la faţa locului şi am constatat că lucrarea nu intră sub jurisdicţia noastră, aşa că am declinat cazul Regionalei de la Timişoara”, a declarat Monica Jitariu, inspector-şef al Gărzii de Mediu Arad.
Excavări sistate
Timişorenii au revenit în control miercuri dimineaţa, şi, împreună cu inspectorii de la Resurse Minerale, au sistat lucrările de excavare a materialului 4B din cauza lipsei autorizaţiilor necesare. „Se exploata când am ajuns. Erau utilaje de la Astaldi şi Metalcomp. Am dispus sistarea întregii activităţi şi am început cercetările”, a declarat inspectorul Adrian Anescu de la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale.
Nu ştiu nimic
Reprezentanţii consorţiului FCC-Astaldi spun că nu au cunoştinţă despre neregulile de pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara. Rohelio Sabate, managerul proiectului, a declarat că „eu nu pot să vă spun nimic despre aceste probleme. Nu ştiu despre ce este vorba”. Cam la atât s-a rezumat declaraţia celui care ar trebui să ştie tot ce mişcă pe şantierul autostrăzii.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!