De câteva săptămâni de zile, arădenii care aleg să îşi facă cumpărăturile în magazinele Lidl au putut observa faptul că unele maşini lăsate în parcarea supermarketurilor respective erau blocate de o „gheară” galbenă. Zeci de fotografii au apărut pe internet, locuitorii municipiului dându-şi cu părerea referitor la măsura luată de cei care deţin respectivele parcări. Pentru a afla exact despre ce este vorba, i-am contactat pe reprezentanţii lanţului de supermarketuri şi le-am cerut un punct de vedere. Răspunsul a venit scurt şi la obiect: „Dorim să asigurăm clienților noștri cele mai bune condiții pentru a-și face cumpărăturile în magazinele noastre, de fiecare dată. De aceea, de câțiva ani, colaborăm cu o serie de firme care administrează parcările magazinelor noastre și se asigură că Regulamentul afișat în fiecare dintre acestea este respectat. Astfel, colaboratorii noștri sunt cei care verifică periodic dacă există mașini care încalcă Regulamentul și, abia după o serie de avertismente, aplică sancțiuni. Aceste sancțiuni constau în blocarea roților cu un dispozitiv special și o amendă de 100 lei, la achitarea căreia roțile vor fi deblocate”.
Practic, cei de la Lidl au semnat un contract cu o companie specializată pentru a menţine parcările deschise clienţilor, nu celor care îşi lasă maşinile acolo pentru că nu au unde să le parcheze. De fapt, am fost sesizaţi de nenumărate ori despre faptul că parcările supermarketurilor din municipiu au devenit adevărate „pieţe de maşini”, zeci de vehicule fiind parcate acolo cu anunţuri de vânzare în parbrize. În tot acest timp, clienţii magazinelor nu aveau unde să parcheze. Drept urmare, în semn de respect pentru cei care le trec pragul şi cumpără de la ei, reprezentanţii Lidl au decis să ia această măsură, una salutată de marea majoritate a arădenilor.
Comentarii pozitive
După cum am precizat mai sus, zeci de poze cu autoturisme blocate de „gheara galbenă” au făcut înconjurul internetului. Iar comentariile par să le dea dreptate reprezentanţilor magazinului. „Bine au făcut. Mergi la cumpărături şi nu ai unde să îşi parchezi maşina pentru că alţii folosesc parcarea magazinului pe post de parcare personală”, este unul dintre comentarii. Un altul spune că „parcările supermarketurilor din Arad au devenit adevărate pieţe de maşini. Şi alţii ar trebui să ia exemplu de la Lidl”.
Şi deblocarea
Cei de la Lidl ne-au spus şi care este modul în care şoferii care se trezesc cu „gheara” pe roţi pot să scape de blocaj. „Pentru plata contravalorii amenzii, clienții pot lua legătura cu administratorul de parcare, prin intermediul datelor de contact furnizate pe notificarea de amendă. Contravaloarea acesteia se achită către societatea care administrează parcarea și nu este transferată către Lidl”, ne spun reprezentanţii supermarketului. În schimb, o altă soluţie vine tot de la un internaut: „Dezumflă roata, ia gheara jos, umflă roata la loc şi poţi pleca”
Citiți principiile noastre de moderare aici!