Schimbare. “Nu vreau să intru în analiza dumneavostră, ci vreau să discut despre cetăţeni. Cetăţenii au la dispoziţie un ştrand, puţin diferit de ce există în alte oraşe, deoarece are o zonă comercială mai mare decât există într-un strand propriu-zis. Nu îl poţi însă compara cu anii 1999 – 2000, când nu exista altă ofertă în oraş. Acum există ofertă diversificată şi cetăţeanul va alege în funcţie de ce îi oferim. Vreau, însă, să vă spun că şi înainte era intrare în zona comercială şi dacă vă uitaţi la valoare euro/lei, era mai scumpă. Este o problemă că s-a diversificat oferta în oraş, oamenii s-au orientat. Atunci când vrem să facem afirmaţii de genul: cei de pe centru sunt avantajaţi, să vă uitaţi cât costă o chirie pe centru, şi cât costă chiria sau concesiunea pe ştrand; să vă uitaţi cât costă metrul pătrat la o terasă pe centru şi cât costă metrul pătrat pe an pe ştrand. Dacă faceţi calculul acesta, veţi vedea că pe ştrand este mai ieftin, costurile sunt mai mici decât cele din afară. Primăria a fost, însă, interesată, în primul rând, să rezolve anumite condiţii importante oamenilor. Avem o însumare rapidă la nivel de investiţii. Dacă adunăm 2007 – 4 miliarde, 2008 – 3,6 miloane euro, 1 milion dolari în 2009 şi estimăm în 2010 alte multe milioane şi faptul că anul trecut am avut 400.000 de vizitatori, fără cei cu abonamente (!), dublu faţă de anul precedent, înseamnă că ştrandul a avut succes. E adevărat că majoritatea oamenilor au venit în zona de bazine. Unde Primăria a investit şi unde Primăria trebuie să delimiteze şi să protejeze zona.
Dezinteres şi abandon
Aţi spus însă un lucru elegant. Ştrandul trebuie să se deschidă în fiecare an, iar fiecare om trebuie să îşi rezolve ce are în administraţie. Am trimis ieri să vedem pe lângă ce investim noi, ca primărie, în paralel, ce fac ceilalţi proprietari. Şi cam aşa arată ştrandul (sunt arătate poze din incintă, cu investiţii abaondonate – n.r.). Aici noi nu putem interveni. Să vedem şi ce există în zona privată, care oferă servicii; dacă acestea sunt serviciile pe care le oferă. Cam aşa arată pregătirea ştrandului. Am luat locaţie cu locaţie. Să vedem dacă oamenii mai sunt interesaţi. Au primit hârtii de la Primărie, că trebuie să ne apucăm de treabă ca să deschidem ştrandul.
Ştrand vs. centru
În toate aceste imagini, vedeţi, din păcate, care este marele interes aici şi care este interesul pe centru. Să vedeţi cum s-au aşezat terasele acolo. Sunt mari diferenţe. Să vedeţi că an de an îşi schimbă imaginea, an de an vin cu ceva nou. Noi, în continuare, le spunem că trebuie să investească, că fără investiţie nu ai cum să atragi, în situaţia în care concurenţa este alta faţă de anii 90. Dar, dacă aşa arată imaginile noastre de la ştrand, atunci nu poţi să mai spui nimic. Văzând aceste imagini, vă daţi singuri răspunsul”.
“Trebuie să vedem şi ce există în zona privată, ce servicii se oferă aici” – Gheorghe Falcă
A.D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!