„Proiectul, iniţiat de un senator PSD, prevede ca fapta elevilor sau părinţilor care lovesc un profesor în timp ce acesta se află într-o instituţie de învăţământ să fie sancţionată cu pedeapsa prevazută de lege în astfel de cazuri plus o treime. Adică, dacă un om poate primi cinci ani de închisoare pentru lovirea unei persoane pe stradă, un elev ar urma să primească şase ani şi jumătate pentru lovirea unui profesor.
În opinia mea, este vorba despre o prevedere neconstituţională, cu un caracter discriminatoriu şi ar fi o mare eroare să fie adoptată. Chiar dacă se poate invoca necesitatea protejării cadrelor didactice, Codul Penal şi Codul de procedură penală nu pot să prevadă discriminări. La fel de bine s-ar putea pretexta necesitatea protejării cadrelor medicale sau altor categorii profesionale prin astfel de măsuri discriminatorii. Pe de altă parte, dacă este vorba despre eliminarea violenţei în şcoli, iniţiativa este unilaterală, pentru că nu prevede nimic referitor la dascălii care agresează elevii, faptă la fel de gravă, dacă nu chiar mai gravă decât cea incriminată. Un aspect pe care l-a sesizat şi preşedintele Consiliului elevilor”, spune deputatul arădean. Acesta este de părere că violenţa în şcoli este cauzată de lipsa unei reforme reale a învăţământului românesc. „O reformă reală a sistemului, dar şi a procesului educaţional, trebuie să fie rezultatul uneri analize profunde, cu concursul tuturor forţelor politice şi a tuturor factorilor implicaţi, pentru găsirea celor mai bune soluţii. Autoritatea profesională a dascălului, spun psihologii, este cea care trebuie să influenţeze relaţia cu elevii, nu ameninţarea cu închisoarea, cum propune senatorul Şerban Nicolae, acelaşi cu susţinătorul legii graţierii şi al dezincriminării abuzului în serviciu. Închisoarea nu rezolvă problema de fond, trebuie mers pe prevenire, trebuie investit mai mult în educatie, consiliere, în programe tematice”, conchide Glad Varga.
Citiți principiile noastre de moderare aici!