La eveniment va fi prezent criticul de artă Adriana Oprea, de la Muzeul Național de Artă Contemporană a României, și scriitorul Boszormenyi Zoltan ale cărui volume de poezii au fost ilustrate de artist. Curatorul expoziției este dr. Adrian Sandu, artist vizual (Complexul Muzeal Arad).
Botond Részegh este absolvent al Universității de Arte București (2001) iar din 2004 doctorand la Universitatea de Arte Budapesta, îndrumător prof. univ. König Róbert.
Loss of Soul este numele dat seriei de Capete, prezentate publicului american, anul trecut, în cadrul expoziției Nightfall, organizată de Institutul Român cultural din New York. Cea mai completă invitație/provocare pentru a călca pragul acestei expoziții este cea făcută chiar de curatorul său, dr. Adrian Sandu: „Pentru artistul Botond Részegh, Loss of soul, titlul dat expoziţiei de la Muzeul de Artă din Arad – este numele dezumanizării. Încă nu e totul pierdut (lost soul), ci e mai degrabă un proces al pierderii în curs. Loss of soul este numele dat seriei de Capete, lucrările expoziţiei, şi e un titlu cu pathos – criticii ar zice „expresionist” -, cu atât mai mult cu cât se referă la portrete fără faţă, chipuri fără imagine, feţe fără suflet. Ele sunt făcute de un grafician la bază care comută spre pictură cu o suspectă relaxare, pentru că pictura a fost mereu un miraj, un fruct oprit, un alter-ego al artelor grafice; pictura e Celălaltul graficii şi invers, ca un corp (pasta şi carnozitatea) oferit unui cap (structura şi cerebralitatea).
Capetele lui Reszegh Botond sunt mase fără formă aglutinate într-o consistenţă suspectă, urâtă, brutală. Şi în grafică şi în pictură, Reszegh Botond este pe cât de direct în cum face – sigur şi precis în manieră, pe atât de indirect în ce face – voalat şi obscur în subiect. Prin imaginile lui Reszegh Botond nu se vede. Dar cu toate că nu vezi prin ele, Capetele pot fi gâlme sau burţi, pântece şi origini. Numai că doar sufletul poate spune ceva despre pierderea lui, doar el îşi poate constata dispariţia. Expoziţia Loss of soul vorbeşte despre el, despre cum admiră golul şi îşi contemplă absenţa. De aceea picturile Reszegh Botond sunt lipsite de imagine, goale ca ale lui Francis Bacon, asiatice”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!