Unde a dispărut benzina Poliţiei şi cum a fost posibil? P.H., administratorul benzinăriei de unde alimentau toate mașinile Poliției, are propria sa poveste, o poveste în care vina de a fi la începutul afacerii cu combustibil, de a nu ştii cu ce se mănâncă, dublată de modul în care IPJ îşi administra benzina din rezerva de stat şi de o evidenţă proastă, a jucat un rol covârşitor.
Povestea începe aşa: în 2009 a încheiat un contract de depozitare cu IPJ Arad, la o valoare de zero lei. Domnul comisar șef Puie, de la Compartimentul Logistic, m-a căutat în 2009, numai ce deschisesem benzinăria de pe Poetului de o lună. Dânsul mi-a spus că ministerul nu mai are bani să le alimenteze cardurile pe care le foloseau la benzinării și că le-a dat motorină și benzină din rezerva de stat, doar că nu au unde să o depoziteze. Am fost de acord. M-a convins spunându-mi că <o să vă ajute și pe dvs. ca și imagine, că vede clientul că Poliția alimentează de aici și spune că este combustibil de calitate>. Trebuie să recunosc că am luat în considerare ce mi-a spus , susţine P.H.
172 de tone depozitate
Acesta a mai precizat că de la începutul contractului, din 2009, din prima zi, și până în ultima zi a colaborării, adică până am funcționat eu în acel spațiu, nu au venit să inventarieze nici măcar o dată. Au depozitat 172.397 de litri de combustibil, benzină și motorină. Eu aşa știu că, în momentul în care ai o marfă, vii să inventariezi, să vezi ce ai, ce nu ai. Acum știu de ce nu au venit. Pentru că eu, în momentul când am fost de acord, fiind la început în afacere, nu știam foarte bine cum se gestionează acel produs petrolier. El nu se gestionează ca o marfă, ca o cărămidă: am adus cinci, am cinci. Există în Monitorul Oficial al României precizate niște normative și calcule de pierderi: la încărcare, la transport, la descărcare, la stocare și la redistribuire.
Evidență proastă
Eu am o evidență foarte exactă pe un caiet, din prima zi când au venit să alimenteze până în ultima zi, eu am data, cu șofer, nu număr de mașină, fiecare litru ce s-a livrat”, susţine administratorul. „Dânșii au alimentat și în canistre de nenumărate ori. Foștii angajați au fost martori. Nu mă interesează. Este produsul dânșilor, să-l gestioneze cum vor ei, dar s-a întâmplat prin 2010, prin primăvară, că dânșii tot au alimentat, au alimentat și eu la un moment dat m-am autosesizat că au alimentat cam mult. Și așa s-a dovedit, în momentul în care am luat caietul și datele contabile. Au recunoscut și dânșii că au alimentat motorină cu vreo 600 de litri în plus. Stocul dânșilor era zero și ei nu știau. De ce nu știau? Pentru simplul fapt că aveau și au și-n momentul ăsta o evidență cât se poate de proastă , îşi spune cu năduf varianta sa din poveste P.H.
Promisiuni
Administratorul firmei susţine chiar că a fost chemat la Poliție și i s-a spus că angajații au alimentat cam mult. Știi că am alimentat în plus de la tine, nu știu cum o să facem, dar la un moment dat noi o să mai aducem și o să ne compensăm – asta mi-au spus. Au mai adus ceva motorină după un timp, dar nu au scăzut-o, pentru că au omis sau au uitat. Anul acesta, Poliția m-a notificat să semneze pe o hârtie cum că recunosc anumite cantități de carburant pe care ei le mai au la mine (13,34 tone benzină și 3,5 tone motorină n.r.). Eu nu am fost de acord cu acele cantități și i-am invitat să le calculăm. A venit o comisie și s-a constatat foarte clar și au recunoscut și ei că cantitățile sunt, de fapt, mult mai mici decât cele pe care mi le-au cerut ei mie , spune administratorul.
Probleme cu alimentarea
Nu știa nimeni cât s-a alimentat și cine a alimentat. Tot timpul era o discuție fără sfârșit, de genul eu n-am alimentat, nici eu , a povestit administratorul firmei. Acum este cercetat pentru dispariţia combustibilului.
Vanatori urmariti cu masina politiei
Autoutilitare pentru agentii Politiei Comunitare
Citiți principiile noastre de moderare aici!