Zeci de muncitori ai punctului de lucru din Arad ai Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive şi-au început ziua de joi cu o… grevă. Protestul a fost demarat la nivel naţional, după ce angajaţii SCRL au „simţit” că CFR Călători ar cam vrea să îi scoată de pe piaţă. Dar să vedem care sunt relaţiile dintre cele două societăţi: SCRL este compania care se ocupă de reparaţiile şi întreţinerea locomotivelor folosite de trenurile CFR Călători. Contractul dintre cele două societăţi a expirat, iar angajaţii SCRL, aproximativ 1.500 de oameni, erau speriaţi că vor rămâne fără locuri de muncă din cauza faptului că CFR Călători a tergiversat semnarea unui nou contract. Drept urmare, au decis să intre în grevă generală şi să nu mai asigure lucrările de mentenanţă ale locomotivelor. Problema este că toate locomotivele trebuie să primească o revizie din trei în trei zile, iar funcţionarea lor fără această revizie este ilegală. Aşadar, odată cu declanşarea grevei de la SCLR, CFR Călători nu a mai putut să asigure numărul necesare de locomotive pentru trenuri.
Falimentare mascată
Liderii de sindicat care îi reprezintă pe angajaţii SCLR spun că CFR Călători încearcă o falimentare mascată a societăţii care se ocupă de reparaţiile şi reviziile locomotivelor. „Vechiul contract de mentenanță între CFR Călători și SCRL a expirat în data de 31 decembrie 2019. Deși nu au existat diferențe majore pe plată, pe valoarea financiară a contractului, CFR nu a dorit să mai semneze contractul, trecând la înființarea unor puncte paralele de lucru, fapt care ar duce la falimentarea intenționată a SCRL. Salariații SCLR, în număr de 1.500 de angajați, au drepturi restante de recuperat, iar falimentarea intenționată ar împiedica salariații SCRL să recupereze drepturile financiare restante”, a spus, de dimineaţă, Ghiţă Nicolae, lider de sindicat al angajaţilor care repară locomotivele. Ca urmare a grevei, 19 trenuri au fost anulate, dar niciunul a vizat Aradul.
La loc comanda
La numai patru ore distanţă de la declanşarea protestului, CFR Călători a semnat contractul cu SCLR, iar oamenii de la SCRL, inclusiv angajaţii de la secţia din Arad, au reluat munca. Potrivit anunţurilor făcute de către cei de la CFR, traficul feroviar s-a normalizat pe parcursul zilei de joi.
Trimite articolul
XMinerii, ceferistii, petrolistii… cei de care se folosea mult PCR transformat acum in PSD ca sa produca dezordini in tara, deranjand pacea si afectand si in vremi trecute economia si patronatul, respectiv intreprinderile din domeniu dar si tara. Au facut-o si dupa 1989 cand Iliescu voia sa puna mana pe putere (si a si reusit). Cu siguranta o face acum prin manevre ascuns PSD, tot de mumia Iliescu tras de sfori.