Gara din Arad este una dintre cele mai frumoase din ţară şi chiar din Europa de Est, după investiţiile în valoare de peste 330 de milione de lei finalizate în urmă cu şase ani. Călătorii aflaţi în trecere nu au ocazia de a vedea din tren arhitectura deosebită a gării, însă pot observa cu uşurinţă gunoaiele din apropierea liniilor de tren. Chiar sub pasajul rutier care face legătura între centrul oraşului şi cartierul Grădişte, gunoaiele par că zac de ani de zile, în timp ce responsabilii se fac că nu le văd.
Se aruncă de pe pod
Dacă traversezi pietonal pasajul rutier şi te uiţi în jos spre gară, este imposibil să nu observi groapa de gunoi. Deşeurile sunt împrăştiate de-a lungul pasajului şi lângă o clădire abandonată de sub acesta. Unele stau agăţate în copaci, semn că o parte au fost aruncate fie de pietoni, fie de către şoferi, direct de pe pod. Localnici din Grădişte care traversează liniile de tren pe sub pod, pentru a ajunge mai repede în zona Gării, spun că mizeria este acolo de ani de zile.
“E greu de spus cine aruncă gunoaie aici, dar aparent de pe pod se aruncă. Văd mizeria asta de ani de zile, dar nu am observat să se fi făcut curăţenie măcar o dată după ce au terminat lucrările în gară şi la liniile de tren. Poate unele gunoaie au rămas şi în urma muncitorilor, nu ştiu, dar se adună de la o zi la alta. Primăria a fost anunţată şi s-a spus că ţine de CFR, că e zona lor de competenţă“, ne-a spus o localnică.
Surprinşi de gunoaie
Responsabilitatea aparţine, într-adevăr, celor de la CFR, însă aceştia par să nu fi văzut până acum ce se întâmplă în propria ogradă. Reprezentanţii Staţiei CFR Arad ne-au declarat că firma care are competenţa de a menţine curăţenia în gară nu se ocupă şi de acel loc, din vecinătatea pasajului. Angajaţii CFR se mai adună periodic, o dată sau de două ori pe an, şi adună ei gunoaiele aruncate pe lângă linii. Însă spun că nu au văzut care e situaţia în acel loc, motiv pentru care se vor mobiliza în următoarea perioadă pentru a strânge mizeria.
Conform reprezentanţilor CFR, în clădirea abandonată în jurul căreia sunt cele mai multe deşeuri au stat şi oameni ai străzii, care făceau multă mizerie, însă ei atrag atenţia că şi de pe pod se aruncă ambalaje, PET-uri sau alte gunoaie.
Investiţia
Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraș în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.
Modernizarea Gării a început în aprilie 2012, fiind parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) și Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european. Gara urma să fie inaugurată în iunie 2014, însă lucrările au întârziat, fiind finalizate în decembrie 2015, după o investiţie de 334 milioane de lei. La recepţie a fost prezent ministrul Transporturilor de la acea dată, Dan Costescu, care a afirmat că gara a devenit una dintre cele mai moderne din Europa de Est.
”Gara este un amestec fericit de tradițional și modern, de utilitate și confort pentru pasageri, dar oferă și condiții foarte bune pentru angajați”, spunea ministrul.
Principala schimbare vizibilă după lucrări este pasarela supraterană pentru călători, cu lifturi şi scări rulante, care face legătura între peroane și clădirea istorică a gării.
Trimite articolul
XGarda de mediu și amendat la singe șeful de gara.
-
Acel spatiu este in incinta Deporului de Automotoare care este inchis. Deci nu intra in juridictia Sefului de Statie Arad.
Angajatii CFR se fac ca nu stiu si nu vad si nu aud ca in vagoanele garate in triaj, in cladirile CFR parasite de peste liniile ce trec prin oras s-au colacit vagabonzi, cetele de tigani ce pierd vremea in fata blocurilor de la gara, betivani, scandalagii, hotii de buzunare, prostituatele ieftine de ambe sexe sau de care or fi … Nici PL nici cei de la CFR cica nu vad, nu stiu despre asta ….