Ședința extraordinară a Consiliului Județean Arad, de marți, 8 noiembrie, a fost una decisivă pentru o viitoare reabilitare a celebrului drum Arad – Pâncota, îndeosebi sectorul Arad – Șiria, o reabilitare care ar fi gata în aproximativ trei ani, dacă totul merge bine. Este de notorietate faptul că în acest moment, craterele și gropile care îi exasperează pe toți șoferii care trec pe segmentul Arad – Șiria, dovedesc în continuare incompetența administrațiilor care s-au perindat pe la CJA și care nu au reușit să facă o dată și de calitate asfaltul pe o rută foarte importantă în județul nostru, cel puțin până acum. Dar să ne întoarcem la consilieri și la ordinea de zi, care nu a fost prea stufoasă, cu doar cinci puncte. Cum era de așteptat, nu au lipsit clinciurile dintre Opoziție și Putere care s-au contrat doar pe primul punct, alte trei puncte fiind votate în unanimitate. Ultimul punct, ce privește declanșarea procedurii pentru selecția a doi membri ai consiliului de administrație la RA – „Administrația Zonei libere Curtici”, a trecut, dar nu a fost votat de consilierii PSD-iști.
Primul punct
Proiectul de hotărâre privind „Modernizare DJ 709 Arad – Pâncota și reabilitare DJ 792, Buteni – Pâncota”, aflat în faza de Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenție – DALI, a creat cele mai multe discuții. Consilerul PSD Sulincean, de departe cel mai vocal din Opoziție, a propus un amendament la hotărâre prin care în acest proiect să intre și centura din Șiria – 4,5 km. Vicele Bîlcea a răspuns că nu se poate acest lucru deoarece centura trebuie să facă parte din proprietatea CJA, iar președintele Cionca a completat: „riscăm să pierdem acest proiect de la Programul Oprațional Regional- POR, în favoarea altor județe, dacă nu depunem actele până pe 16 noiembrie. Dacă scoatem centura, nu mai avem nevoie de audit. Am vorbit cu primarul din Șiria și a fost de acord să nu introducem centura, deoarece, doar așa putem accesa acest fond”. Cum era de așteptat, PSD-iștii nu au votat fără amendamentul cerut, dar proiectul a trecut datorită celorlalte voturi. „Dacă totul va merge bine, va urma proiectul tehnic, licitațiile de execuție, iar în aproximativ trei ani să avem drum nou pe Arad – Buteni”, a concluzionat Cionca.
În unanimitate de voturi
Următoarele două proiecte de hotărâre, privind „Modernizarea DJ 709E Sânpetru German – Limită județ Timiș” (în faza DALI), iar cel de-al doilea încheierea acordului cadru de colaborare „Modernizare DJ 693 pentru interconectare la A1 și pod peste Mureș la Pecica”, au trecut cu unanimitate de voturi. Un alt proiect votat în unanimitate este cel care privește participarea DGASPC Arad la instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, având ca beneficiari unități administrativ teritoriale, instituții publice și unități de cult.
Citiți principiile noastre de moderare aici!