ARAD. Nu am avut o iarnă prea aspră, iar zilele în care temperaturile au coborât cu mult sub 0 grade Celsius pot fi numărate pe degete. Cu toate acestea, cu toate că nu mai pot fi invocate ciclurile îngheţ-dezgheţ, DN 7, cel mai circulat drum naţional din judeţul nostru, este „ciuruit” de gropi. Mai mari sau mai mici, dese ca o sită sau doar ici-colo, gropile de pe şosea reprezintă un chin pentru şoferii care circulă pe ea. Mulţi dintre arădeni se plâng de faptul că starea drumului se degradează de la o zi la alta, în timp ce drumarii care ar trebui să o repare se lasă aşteptaţi. La ieşirea din Arad spre Nădlac, între sensul giratoriu de la Armonia şi sensul giratoriu de urcare pe autostradă, şoferii au ales o metodă inedită de a semnaliza gropile: au „plantat” smocuri de iarbă, cu tot cu rădăcini, pentru ca micile cratere să fie vizibile pentru şoferi, dar siguranţa participanţilor la trafic să nu fie pusă în pericol.
Urmează reparaţiile
Interpelaţi pe marginea problemelor de pe DN 7, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, care administrează şi întreţin drumurile naţionale de pe raza judeţului nostru, spun că se va interveni pentru reparaţii provizorii. „În sezonul de iarnă, se execută reparaţii cu mixtură stocabilă şi mixtură caldă, aceste reparaţii fiind unele cu caracter provizoriu. Când temperaturile vor permite, se vor executa reparaţii pe suprafeţe întinse, existând un contract de întreţinere curentă pe timp de vară cu antreprenorul PORR Construct”, ne-a transmis Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara. Aşadar, urmează ca, pe DN 7, de la Săvârşin şi până la Nădlac, să apară muncitori ai Regionalei care să repare, măcar provizoriu, gropile din asfalt.
Pe suprafeţe întinse
Pentru moment, nu ştim planul de intervenţii al DRDP Timişoara pe drumurile naţionale din judeţul Arad pentru anul în curs. Dar, dacă se va întâmpla cum s-a întâmplat anul trecut, putem vorbi de zeci de kilometri de drumuri naţionale reabilitate în totalitate în Arad. Asta, însă, depinde şi de bugetul pe care Regionala îl va avea la dispoziţie.
Trimite articolul
XAia nu e nimic mergeți frumos pe centura în gai sa vedeți acolo cratere
La intrarea in Arad dinspre Lipova nu a vazut nimeni gropile?Sunt mari si multe ,chiar foarte mari pe drapta.
Încă nu a fost transferat traficul greu pe autostrada?Pe autostrada ar trebui sa circule ca e mai rezistenta,,nu sa distrugă drumurile prin localitati
Trebuiau plantate niste lopeti in cap astora de la primarie si consiliul judetean…
-
Tovarase Daci: nu are nici o legatura Consiliul Judetean sau Primaria Arad cu administrarea si intretinerea DN 7. Acest drum este in exploatarea si intretinerea Ministerului Transporturilor prin CNAIR si Direcţia Regionala de Drumuri şi Poduri Cimişoara. Jalea este insa alta: reparatiile facute de PORR pe DN 7 (si pe A1 si pe Arad-Oradea)sunt un DEZASTRU, deci fara nici o exagerare un DEZASTRU!! Cum puteti , incompetentilor de la Regionala drumuri-poduri Cimisoara (cea mai incompetenta regionala din tara, se vede si dupa cum intretin sectoarele de autostrada A1 de pe raza judetelor Timis, Arad, Hunedoara)sa acceptati la plata lucrarile de reparatii a imbracamintilor asfaltice de tot rahatul executate de Porr atat pe Dn 7, cat si pe A1 cat si pe Arad-Oradea???! Va dau un singur exemplu tovarasi de la Regionala; de la intrarea in Lipova inspre Milova si apoi in zona Odvos si Barzava s-au executat in 2019-2020 lucrari de asternere a covorului asfaltic pe segmente mai lungi!! La nici doua luni de la finalizarea lucrarilor pe zona de rulare a rotilor TIR-urilor si autocamioanelor au aparut niste deformari si tasari cumplite, mai urate decat inainte de reparatii (in zona Odvos deformarea asfaltului a fost atat de periculoasa ca a provocat accidenete, tarziu a venit porr cu carpeala la carpeala)!! Apoi , intr-un tarziu au aparut porr cu carpeala carpelii (au umplut “ogasele” din asfaltul proaspat asternut si “forfecat” de TIR-uri) adica au asternut criblura cu emulsie peste fagasele lasate in covorul de asfalt proaspat turnat ca sa aduca “la cota” toata suprafata de rulare!!! Asa s-a facut si in alte parti!! Niste mizerii de refacere a imbracamintii asfaltice ralizate de porr!!! Cum puteti incompetentilor de la Regionala Cimisoara sa acceptati (si sa platiti) asemenea ciurucuri de reparatii????!!! Tovarasi de la regionala Cimisoara, ascultati comanda la mine: trebuia frezat tot ce a facut porr (dar absolut tot) si refacuta toata portiunea “refacuta” cu material -mixtura asfaltica verificata de voi, in laboratoarele voastre de incercari!!!! Se aude incompetentilor de la Cimisoara???? Cum ati putut plati catre porr astfel de lucrari de reparatii mizerabile! Mergeti pe A1 intre Arad si Pecica si vedeti ce denivelat este carosabilul in dreptul peticelor facute de porr, petice care incep sa se degradeze din nou!!! Si este autostrada-capat vest intrare-iesire din Romanica (ne faceti si voi tara de tot rahatul cu carpelile voastre cel putin pe zona Nadlac-Arad). De fapt , cel putin in judetul Arad, ca dezastrul sa fie dezastrul , toate carpelile -peticele facute in carosabil (se frezeaza pe o arie mai mare decat defectul din carosabil) ajung un dezastru (atat estetic cat si ca planeitate) fata de cum arata imbracamintea asfaltica originala! Parca unde se repara de porrr (verificatiile statiile de beton asfaltic incompetentilor de la Cimisoara) urmeaza un dezastru iminent: va arata si mai oribil si periculos carosabilul reparat de porr!!! Se aude la incompetentii de la Timisoara????? La fel de incompetent se repara si drumurile judetene (ce tin de Consiliul Judetean Arad)!!!!!