ARAD. Aradul este „mână largă” când vine vorba despre contractele pentru întreţinerea drumurilor din municipiu. Nu o spunem noi, ci o spune Consiliul Concurenţei, care a realizat un top al sumelor pe care le plătesc municipiile din România pentru reparaţiile la şosele. Nu suntem chiar primii în ţară, dar suntem pe locul doi. Nu ne depăşeşte vreun oraş mare, vreun centru de regiune, nu ne depăşeşte Timişoara, Iaşi, Craiova sau Cluj-Napoca. Nu ne depăşeşte nici măcar Bucureştiul. Ne depăşeşte doar Târgu Mureş. Toate celelalte oraşe menţionate mai sus plătesc mai puţin decât Aradul pentru întreţinerea străzilor.
Analiza făcută de Consiliul Concurenţei relevă faptul că întreţinerea străzilor din municipiile reşedinţă de judeţ sunt câştigate, de obicei, de firmele locale. „O mare parte a operatorilor care execută lucrări de modernizare, reparații și întreținere drumuri și străzi dețin capacități proprii de producție a materialelor necesare realizării lucrărilor (ex.: agregate minerale, mixturi asfaltice, betoane de ciment). Deși operatorii specializați se pot deplasa oriunde în țară, pentru a executa lucrări de modernizare, reparații și întreținere drumuri și străzi, analiza a arătat că aceștia preferă contracte în localitățile- regiunile de reședință unde au, de cele mai multe ori, surse proprii de materii prime, utilaje, unde cunosc particularitățile legate de forța de muncă”, spun cei de la Consiliul Concurenţei. Lucru care se aplică şi în oraşul nostru, acolo unde străzile de pe trei loturi sunt reparate de Sylc Con Trans, în timp ce două loturi sunt reparate de Porr, firmă cu sediul la Bucureşti.
Şi sumele
Revenind la topul contractelor pentru întreţinerea drumurilor municipale, Aradul are acorduri-cadru în valoare de 132,2 milioane de lei, după cum spun cei de la Consiliul Concurenţei, sumă care ne plasează pe locul 2 la nivel naţional din punct de vedere al banilor plătiţi pentru repararea drumurilor. Târgu Mureş, oraşul campion, plăteşte 168,9 milioane de lei, iar oraşul de pe locul 3, Cluj-Napoca, plăteşte 131,7 milioane de lei. Urmează, în ordine descrescătoare, Craiova (110,2 milioane de lei), Satu Mare (110,1 milioane de lei) şi Bucureşti (107,5 milioane de lei).
Trimite articolul
XȘi o infrastructură rutieră primitivă, cu investiții în ea care nu se compara cu niciunul din orașele menționate. Daca in Timișoara, Oradea, Cluj etc s-au făcut pasaje subterane, supraterane, s-au lărgit străzi, bulevarde noi și făcut parcări subterane sau supraetajate, in arad nu s-a făcut absolut nimic. Ba mai mult, avem printre cele mai proaste drumuri din țară, indiscutabil, iar la marcaje rutiere și indicatoare rutiere suntem absolut jenanți, in arad încă se marchează drumurile cu bidineaua strâmb și se șterg după prima ploaie, n-ai tu un marcaj hașurat, un marcaj rezonator, n-ai bolarzi, n-ai panouri rutiere absolut nimic.
Nu doar gropile, ci si Gigacaloria de la CET și transportul în comun … !
Si astea sunt DOAR CÅTEVA exemple care se perpetuează de ani de zile: când miticii “se dădeau cu fundu’ de pământ” că Gicaloria la ei era 190lei, la Arad era deja 350lei; când transportul în comun se scumpea la ei la 1, 5 lei, la Arad era de mult 2 lei, și după o vreme, chiar 3 lei; și, nu mai are rost să spun de preturile din piețe, magazine sau fast-food uri, unde, la București și chiar în Timișoara, prețurile sunt mai mici ca în Arad, dar OFERTA MULT MAI BOGATĂ !
Asta a devenit Aradul, DATORITĂ “MIRIFICILOR” CONDUCĂTORI PE CARE I-A AVUT în ultimii 20 de ani: un mic orășel de provincie, SCUMP ȘI PROST, fără NICI UN SEDIU DE INSTUȚIE REPREZENTATIVĂ (toate au “migrat” la Timișoara, inclusiv BNR , care , prin jocurile de culise ale lui Falcă, a făcut loc, în sediul ei, facultății Aurel Vlaicu 😡) sau de firme mari și serioase.
La așa cetățeni, AȘA CONDUCĂTORI și AȘA ORAȘ…. 😭
Deci, să nu ne plângem, cât timp “ne-o facem singuri, cu mâna noastră” (la vot sau prin neprezentare) !!!
Printre cele mai scumpe din lume. Înainte de ’89, se zicea că singurele lucruri pe care nu le “iesportam”, erau gropile, că astea nu trebuiau nimănui.
Ieri,la o emisiune de radio,am avut ocazia sa ascult modul în care un președinte de consiliu județean, pe nume Bolojan, dădea răspunsuri și explicații competente ascultătorilor ce I se adresau. Cind mă gândesc la nivelul conducătorilor administrației din Arad(oraș și judet),,la felul cum se exkprima,am primit explicația stării noastre actuale,și mai rău, asupra perspectivei. Jalnic !!!
DNA-ul ar trebui sa se ocupe de aceste ‘gropi scumpe’ ale Aradului
Arad , cel mai tare oras din Africa Est Europeana………..Da figuri si basini in cap avem la greu…..in timp ce ne spargem masinile pe strazi sau ne mananca sobolanii prin parcurile centrale…..
Indestructibilă din păcate ,CARACATIȚA PNL😤😭