Au mai rămas câteva zile până când la Consiliul Judeţean se aşteaptă oferte din partea firmelor interesate să vândă administraţiei utilajele necesare în proiectul Sistem integrat de gestionare a deşeurilor. Cunoscut şi sub numele de Masteplanul de deşeuri, proiectul beneficiază de zeci de milioane de euro – fonduri nerambursabile.
Consiliul Judeţean Arad a solicitat şi primit fonduri europene prin POS Mediu în vederea implementării unui sistem integrat de gestiune a deşeurilor solide la nivelul întregului judeţ. Prin această finanţare se asigură amenajarea unor facilităţi pentru tratarea deşeurilor şi achiziţia unor bunuri utilizate în gestiunea deşeurilor, măsura fiind completată cu activităţi de informare şi conştientizare a publicului şi încheiată de delegarea gestiunii unor importante componente ale serviciului de salubritate.
Maşini şi utilaje
Proiectul a ajuns deja în stadiul de organizare a licitaţiei pentru achiziţia de dotări. Este vorba despre şapte vehicule cu compactare, pentru deşeuri reciclabile – pentru zone rurale, zece vehicule cu compactare pentru deşeuri biodegradabile, un concasor mobil pentru deşeurile din construcţii şi demolări, respectiv un autovehicul pick-up.
Pe lângă furnizarea utilajelor şi a autovehiculelor, firma se va ocupa şi de instruirea personalului, asigurarea necesarului de piese de schimb pentru un an şi asigurarea unei perioade de garanţie. Valoarea estimată, fără TVA, a achiziţiei este de 8.809.680 lei.
Supracontrol
CJA organizează, totodată, o licitaţie pentru desemnarea unei firme care să se ocupe de realizarea unui audit financiar, pentru a se asigura că fondurile sunt folosite aşa cum trebuie.
„Ţinând cont de complexitatea măsurii care include investiţii, achiziţii de bunuri, atribuiri de contracte de delegare a gestiunii şi desfăşurarea unei ample campanii de informare şi conştientizare a publicului, Consiliul Judeţean Arad a solicitat asigurarea unui audit financiar pentru a fi sprijinit la ducerea la bun sfârşit a fiecăreia dintre componentele menţionate mai sus”, se precizează în caietul de sarcini. Suma maximă pe care este dispusă administraţia să o plătească pentru audit este de 43.000 lei.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!