ARAD. Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, 6 iulie, o hotărâre referitoare la declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est”, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național. Practic, odată cu această hotărâre, se intră în linie dreaptă în ceea ce priveşte exproprierile terenurilor pe care va trece viitoare centură de sud-est a Aradului, care va lega DN 69 de DN 7 şi care va trece prin municipiul Arad şi prin localităţile Fântânele şi Vladimirescu.
„Prin prezentul act normativ se propune aprobarea: amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național <Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est>; declanșării procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes național <Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est>, situate pe raza Municipiului Arad și a comunelor Fântânele și Vladimirescu, din județul Arad; listei proprietarilor de imobile proprietate privată supuse exproprierii, situate pe raza Municipiului Arad și a comunelor Fântânele și Vladimirescu, din județul Arad, precum şi a sumelor individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor în valoare de 10.601.350 lei, pentru 489 de imobile reprezentând teren, având suprafață totală de 448.148 de metri pătraţi”, se arată în Hotărârea de Guvern.
Tot în document se mai arată faptul că, după finalizarea procedurilor de expropriere este necesară elaborarea unui proiect de act normativ pentru înscrierea imobilelor obiect al exproprierii în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
Luca, marele câştigător
După cum am mai arătat deja în materialele legate de aceste exproprieri, „lozul câştigător” ajunge la afaceristul timişorean Adrian Petru Luca. Acesta a reuşit, cumva, să aibă teren intravilan exact pe traseul viitoarei centuri. Parcelele lui sunt singurele terenuri intravilane care vor fi expropriate în suprafeţe mari în municipiul Arad, majoritatea celorlalte terenuri fiind extravilane. Potrivit listei care cuprinde imobilele ce vor fi expropriate, Luca va ceda Guvernului 17 parcele de teren care cumulează 38.536 de metri pătraţi. Pentru această suprafaţă, statul îi va plăti omului de afaceri 7.321.840 de lei. Practic, pentru mai puţin de 10 la sută din întreaga suprafaţă care va fi expropriată, Adrian Petru Luca va încasa peste 70 la sută din întreaga sumă alocată acestor exproprieri.
Pe fonduri europene
Centura de sud-est a municipiului Arad este evaluată la peste 270 de milioane de lei, urmând ca fondurile necesare pentru lucrare să fie unele nerambursabile, pe programe europene de finanţare.
Trimite articolul
XDe ce nu sunteti corecti si nu spuneti ca de fapt Consiliul local al municipiului Arad este cel care a facut in asa fel incata a bagat in buzunarul lui Luca despagubiri pentru un teren agricol in intavilan, datorita faimosului PUZ aprobat.
De ce nu leagă si Drumul Expres de DN7?
-
Pentru ca dl LPA încă n-a cumparat toate terenurile și nu are inca aprobările de PUZ și construcție pe traseu. Sa vedeți atunci cum se va i zeci suma din SF pentru exproprieri.
Știa omul ce terenuri să mai cumpere, mai ales care vor intra in intravilan prin puguri. Oare seculici și mandibulă (falkăkatul ) nu au doar pur întâmplător, pe traseul auto-găștii …. pardon, auto-bandei autostradei terenuri ??????
Dupa cum vad centura o sa aiba doar o banda pe sens,de ce nu se face cu doua benzi pe sens? Cred ca la traficul care este si pentru viitor ar fi bine sa se faca din prima cum trebuie, nu dupa citiva ani sa vedem blocaje.
-
Scopul nu e sa rezolve traficul ci sa despăgubească LPA-ul, vom vedea și cu centura de NE
Ce bine e ca le-a dat cineva o mana de ajutor concentrand terenurile in mai puține mâini și trecând majoritatea în intravilan. Ce dacă asta a dus la triplarea sumelor, plătește prostimea!
Dacă era ceva de capul actualei administrații schimba un pic traseul, il simifica, ieșea mai ieftin totul și IC nu-l deranjau atât de mult pe acel omniprezent timișorean, lasandu-i în pace proprietățile și investițiile.
Asa au dovedit ca sunt aceiași cloaca, au aceleași interese și aceiași manevrați.
Nimic nou pe frontul de vest. Aceiași corupți, aceleași interese mafiote.