ARAD. Aproximativ opt hectare de teren vor fi scoase din administrarea Zonei Libere Curtici-Arad şi transferate în administrarea Consiliului Judeţean Arad. Încă de anul trecut, CJA a început demersurile pentru această mutare, la mijloc fiind interesul unui producător de avioane uşoare care şi-ar dori să deschidă o fabrică în judeţul nostru, în imediata apropiere a Aeroportului Arad. Ceea ce am reuşit să aflăm despre această investiţie am relatat încă de anul trecut. Compania Aero East Europe, care îşi desfăşoară activitatea în oraşele Kraljevo şi Belgrad, din Serbia, ar vrea să îşi mute o parte din producţie în oraşul nostru. Numai că firma ar vrea să „evite” Zona Liberă Curtici-Arad, datorită normelor învechite care guvernează regia. Pentru că, de la înfiinţare, din 1999, şi până acum, nu s-au prea schimbat regulile de funcţionare a zonei. Totuşi, aceeaşi firmă şi-ar dori ca terenul pe care îşi va ridica fabrica de avioane mici să fie cât mai aproape de Aeroportul Arad. Aşa că CJA a identificat soluţia de compromis: transferarea unui teren de aproape opt hectare din administrarea Zonei Libere în administrarea Consiliului Judeţean. Trebuie precizat din start faptul că terenul cu pricina este proprietate a CJA, dar este dat în administrare către Zona Liberă. Acum, CJA îşi vrea terenul înapoi.
Proiect la Guvern
Numai că, ţinând cont de faptul că Zona Liberă Curtici-Arad a luat fiinţă în baza unei Hotărâri de Guvern, tot aşa poate fi şi modificată. Drept urmare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern prin care respectiva suprafaţă de teren să fie „extrasă” de la Zona Liberă şi să ajungă în administrarea Consiliului Judeţean. „Prin Hotărârea 218/24.07.2020 Consiliul Judeţean Arad şi-a exprimat acordul pentru modificarea suprafeţei totale a Zonei Libere Curtici-Arad de la suprafaţa de 90 ha la suprafaţa de 84,6432 ha. Hotărârea Consiliului Judeţean Arad 218/24.07.2020 a fost modificată prin Hotărârea nr. 339/30.10.2020, prin care Consiliul Judeţean Arad şi-a exprimat acordul pentru restrângerea Zonei Libere Curtici – Arad de la suprafaţa de 90 ha la suprafaţa de 82,2153 ha, suprafaţa de 7,7847 ha rezultată în urma restrângerii urmând a fi preluată în administrarea Consiliului Judeţean Arad. Suprafaţa de 7,7847 ha care se solicită a fi scoasă de sub regimul de zonă liberă este aferentă Platformei nr. II a Zonei Libere Curtici – Arad, reprezintă teren din vecinătatea pistei Aeroportului Arad (2,4279 ha) şi teren neconcesionat (5,3568 ha) şi urmează a fi valorificată de Consiliul Judeţean Arad, prin concesiune, în vederea dezvoltării economiei Judeţului Arad prin atragerea de investiţii la nivel local. Restrângerea Zonei Libere Curtici-Arad de la suprafaţa de 90 ha la suprafaţa de 82,2153 ha nu afectează funcţionarea Biroului vamal aferent Zonei Libere întrucât acesta nu funcţionează în perimetrul care va fi exclus din Zona Liberă Curtici-Arad”, se arată în proiectul de Hotărâre de Guvern.
„Pentru aceste considerente, supunem analizei şi aprobării Guvernului României proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 449/1999 privind înfiinţarea Zonei Libere Curtici-Arad şi a Regiei Autonome Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad”, propun cei de la Ministerul Dezvoltării.
În scurt timp
Proiectul de Hotărâre de Guvern se află la transparenţă încă din luna iunie. Aşadar, au fost bifate termenele privind această procedură. Din acest moment, poate oricând să fie introdus pe ordinea de zi a viitoarelor şedinţe de Guvern. Odată adoptată această hotărâre, Consiliul Judeţean va putea face demersurile pentru concesionarea terenului către fabrica de avioane uşoare.
Trimite articolul
XMa poate cineva lamuri de ce ii zice “ZINA LIBERA”…?
Libera… de ce…?
-
de taxe
-
Nu se platesc tarifele la importuri imediat. Practic ele nu intra in spatiul comunitar decat cand produsul final paraseste poarta (caz in care se plateste tarif de import pentru produsul respectiv, care in general e mai mic sau chiar inexistent).
Daca cumva pleaca produsul din Uniunea Europeana nu se plateste tarif de import deloc (taxele echivalente pentru “zona” in sine sunt altceva).
Atentie ca este si vama acolo, unde isi petrec timpul in jur de 12 bugetari complet inutili.
Ce legatura are zona aia cu Curtici ?
ar trebui sa dispara zona aia, e complet inutila! sa dea jos gardul ala pentru ca e degeaba!
În zona AEROPORTULUI a dorit VW să investească în urma cu putin timp în Arad, dar sub coruptul FALCĂ NU S-A PUTUT, posibil șpaga a fost derizorie pentru nivelul lui. Rezultatul este cunoscut, a renunțat la Arad în favoarea altora, deși Aradul era preferința nr.1.